Αποτυχημένος κρίνεται ο πρώτος χρόνος της υπουργίας Χρ. Σπίρτζη στις αστικές συγκοινωνίες.
Ο όμιλος ΟΑΣΑ (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ) γνώρισε πέρσι, τόσο μείωση του κύκλου εργασιών, όσο και διεύρυνση ζημιών, όπως φανερώνει ο δημοσιευμένος ισολογισμός.
Όπως επισημαίνουν συγκοινωνιολόγοι, «το 2015, ο ΟΑΣΑ πλήρωσε τη διαμάχη του υπουργού με τους διευθύνοντες συμβούλους των εταιρειών και επωμίστηκε διαφυγόντα έσοδα εκατ. ευρώ, λόγω της ελεύθερης διέλευσης την περίοδο του δημοψηφίσματος, που συνέβαλε στην γενικότερη διόγκωση της λαθρεπιβίβασης».
Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου, που περιλαμβάνει τις εταιρείες ΣΤΑΣΥ (τραμ, ηλεκτρικός και μετρό) και ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) μειώθηκε, το 2015, σε 201 εκατ., έναντι 247,5 εκατ. ευρώ το 2014, ενώ οι ζημίες μετά τους φόρους διευρύνθηκαν στα 115,7 εκατ., από 78,4 εκατ. ευρώ το 2014.
Οι συσσωρευμένες ζημίες του ομίλου ΟΑΣΑ ανέρχονταν, στα τέλη Δεκεμβρίου 2015, σε 1,38 δισ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος ΟΑΣΑ εντάχθηκε στο υπερΤαμείο Ιδιωτικοποιήσεων και ειδικότερα, στην θυγατρική «Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών».