Τα πλάνα της ΑΚΤΩΡ για το προσεχές μέλλον, τόσο σε οικονομικό επίπεδο, όσο και σε επιχειρησιακό παρουσίασε χθες σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της κατασκευαστικής εταιρείας, Χρήστος Παναγιωτόπουλος.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΑΚΤΩΡ, η εταιρεία θα διεκδικήσει τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού σε συνεργασία με την ΑΒΑΞ (η σύμβαση για τον υφιστάμενο άξονα λήγει το 2024), ενώ παράλληλα δεσμεύτηκε για την παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβανομένου και του σταθμού Βενιζέλου (οι εργασίες που αφορούν τη μετατόπιση των αρχαιοτήτων υπολογίζονται από 4 έως 6 μήνες) έως τα τέλη του 2023.
Σχετικά με το ανεκτέλεστο και τις νέες συμβάσεις της εταιρείας, ο πρόεδρός της υποστήριξε ότι έως το τέλος του έτους η ΑΚΤΩΡ θα έχει προσθέσει στο χαρτοφυλάκιο της έργα 1 δις ευρώ.
Ειδικότερα, από τον Φεβρουάριο του 2021 έως και σήμερα, η εταιρεία ανέλαβε νέα έργα, ύψους 437 εκατ. ευρώ (262 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε δημόσια έργα και 175 εκατ. ευρώ σε ιδιωτικά), αυξημένα από τα 197 εκατ. ευρώ που επισήμως είχε αποτυπώσει στο α’ εξάμηνο του έτους.
Η διαμάχη μεταξύ των βασικών μετόχων που βρίσκεται σε εξέλιξη στον όμιλο της Ελλάκτωρ δεν βοηθάει κανέναν, δήλωσε ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ
Επίσης, η ΑΚΤΩΡ έχει μειοδοτήσει σε νέα έργα, ύψους 544 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να συμβασιοποιηθούν έως το τέλος της χρήσης, ενισχύοντας το ανεκτέλεστο υπόλοιπο.
Κατά τον κ. Παναγιωτόπουλο, η παραπάνω εξέλιξη, σε συνδυασμό με την προσπάθεια της νέας διοίκησης για την εξυγίανση του τομέα των κατασκευών (με περικοπές εξόδων, διεκδίκηση βιώσιμων χρηματοοικονομικά έργων και επικέντρωση μόνο σε Ελλάδα και Ρουμανία), θα έχουν ως αποτέλεσμα η εταιρεία, στο α’ τρίμηνο του 2022, να πάψει να παράγει ζημιές, εμφανίζοντας break even αποτέλεσμα.
«Η ΑΚΤΩΡ επέστρεψε για να μείνει και να πρωτοπορήσει στις εξελίξεις στον κατασκευαστικό κλάδο», επισήμανε ο κ. Παναγιωτόπουλος, τονίζοντας ότι η εσωτερική διαμάχη που βρίσκεται σε εξέλιξη στον όμιλο της Ελλάκτωρ δεν βοηθάει κανέναν.
Καταλήγοντας, ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ σχολίασε ότι «στόχος είναι να γίνουμε το διαμάντι του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα και αυτό μπορεί να γίνει με λίγες κινήσεις και πολλή δουλειά».
Τέλος, αναφέρθηκε σε λανθασμένες, όπως υποστήριξε, επιλογές της προηγούμενης διοίκησης, οι οποίες οδήγησαν την εταιρεία σε ζημιές 340 εκατ. ευρώ στο διάστημα των τελευταίων τριών ετών, ενώ μόνο το 2020 οι ζημιές ανήλθαν σε 182 εκατ. ευρώ.