Δελτίο τύπου με θέμα, όπως υποστηρίζει, την έλλειψη σταθμαρχών στη ΣΤΑΣΥ εξέδωσε το συνδικάτο σταθμαρχών «Πρώτη Γραμμή».
Στο σχετικό δελτίο τύπου αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι «η ανάγκη για σταθμάρχες έτσι ώστε να καλυφθούν οργανικά κενά και να μπορέσει η ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ να λειτουργήσει σωστά όλο το δίκτυο μαζί με τους τρεις νέους σταθμούς της επέκτασης στη Γραμμή 3 ανέρχεται στους 426 Σταθμάρχες, και τα οργανικά κενά ανέρχονται στους 108, οπότε η αναγωγή μιλάει από μόνη της.
Τα κενά λοιπόν ανέρχονται περίπου στο 26%, στα οποία δεν επιδέχεται καμία στρέβλωση ή μείωση δυναμικού, έτσι ώστε να λειτουργήσουν οι σταθμοί με το ελάχιστο δυνατό».
Το δελτίο τύπου των σταθμαρχών της ΣΤΑΣΥ
Σε έξι μήνες περίπου από την ημερομηνία που γράφεται το εν λόγω Δελτίο Τύπου, κλείνουμε δυστυχώς δύο χρόνια από τις πρώτες ανακοινώσεις αυστηρών υγειονομικών περιορισμών που ανακοίνωσε η σύνθεση της τότε κυβέρνησης για τον περιορισμό της μετάδοσης του κορονοϊού.
Μέσα σε αυτό το διάστημα ζήσαμε σαν κοινωνία στιγμές και γεγονότα χωρίς προηγούμενο, καθώς μπήκαμε στη διαδικασία να αντιμετωπίσουμε έναν αόρατο εχθρό που στέλνει κόσμο στα νοσοκομεία σωρηδόν.
Για να θυμίσουμε λίγο και κάποια γεγονότα που αφορούν το δικό μας κλάδο, μέσα σε εκείνο το διάστημα – με όλη την κοινωνία κλειστή, η κυβέρνηση κατάφερε να “κόψει κορδέλα” και να εγκαινιάσει τρεις νέους σταθμούς στην επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά.
Η γιορτινή διάθεση και ο πανηγυρικός χαρακτήρας που θέλησε να δώσει η κυβέρνηση στα εγκαίνια αυτά, γιορτάζοντας έτσι τον ένα χρόνο από τη νίκη της στις εκλογές του 2019, δεν θα μπορούσε να λάβει χώρα αν οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. (ειδικά οι Σταθμάρχες), δεν υπερέβαιναν εαυτό, καλύπτοντας τεράστια οργανικά κενά με αλχημείες έτσι ώστε να τελεσφορήσει το άνοιγμα των νέων σταθμών.
Ημέρες ανάπαυσης και άδειες θερινής περιόδου πήγαν περίπατο, καθώς οι Σταθμάρχες χρειάστηκε να καλύψουν τεράστια κενά που ούτως η άλλως ήταν δυσβάστακτα ακόμη και πριν το άνοιγμα των νέων σταθμών.
Εν πάση περιπτώσει το άνοιγμα έγινε και η κυβέρνηση ντύθηκε στα γιορτινά της. Το σημαντικότερο όμως ήταν ένα και μοναδικό. Οι Σταθμάρχες κατάφεραν να μείνουν ασφαλείς, χωρίς να μείνουν σπίτι (όπως προέτρεπε η τότε καμπάνια).
Και όμως όλα λειτούργησαν χωρίς παρεκτροπές. Μόνες παραφωνίες αποτέλεσαν οι άδειες και τα ρεπό του προσωπικού, που όπως προαναφέραμε πήγαν περίπατο, αλλά όπως αποδεικνύεται αυτή την ώρα που συντάσσεται το παρόν, δεν ένοιαξε κανένα διότι το γαϊτανάκι πρόκειται να συνεχιστεί….
Και για να γίνουμε πιο ξεκάθαροι. Βρισκόμαστε στον Σεπτέμβριο του 2021 (δεκαοκτώ μήνες από την αρχή της πανδημίας στη χώρα μας) και η κατάσταση με την έλλειψη προσωπικού στους Σταθμάρχες συνεχίζει να είναι απογοητευτική. Μέσα σε αυτό το διάστημα καταφέραμε να μας περάσει ξυστά η ολική κατάρρευση του προσωπικού είτε από την μετάδοση του ιού, είτε από την ψυχολογική και σωματική εξουθένωση.
Οι εισηγήσεις μας συνοδευόμενες από μια κραυγή βοήθειας για κάλυψη των οργανικών θέσεων στους Σταθμάρχες, έχουν φτάσει στα αρμόδια υπουργεία εδώ και καιρό.
Τα “πασαλείμματα” με εσωτερικές μετακινήσεις και αλχημείες, δεν βοηθούν την κατάσταση. Αποτελούν αναλγητικό σε ανίατη ασθένεια. Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η αφαίμαξη των ψυχικών και σωματικών αποθεμάτων ενέργειας.
Και όλα αυτά μαζί, μέσα σε ένα ανασφαλές περιβάλλον παραβατικότητας και εγκληματικότητας στους σταθμούς. Το σχέδιο “Αριάδνη” διαφημίζει στατιστικά αλλά
δυστυχώς για το μη αριθμολάγνο επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους στους σταθμούς η αλήθεια είναι αποκαρδιωτική. Όπως έχει λεχθεί “η στατιστική είναι ο καλύτερος κοινωνικά αποδεκτός τρόπος για να πεις ψέματα”.
Μια βόλτα από τους μεγάλους σταθμούς του κέντρου, χωρίς παρωπίδες και πινάκια στατιστικής στα χέρια, πείθει και τον πιο δύσπιστο.
Αρκεί να ρωτήσει κανείς τους τουρίστες πως βιώνουν το μύθο τους στην Ελλάδα, μετά το πέρασμά τους από τη διαδρομή του Αεροδρομίου ως τον Πειραιά.
Παντελής απουσία αστυνόμευσης από τους σταθμούς, πράγμα που δεν συνάδει με τις βαρυσήμαντες δηλώσεις του περασμένου Ιανουαρίου (με αφορμή τον ξυλοδαρμό συναδέλφου στην Ομόνοια), όπου θα βλέπαμε το σχέδιο “Αριάδνη” και θα τρίβαμε τα μάτια μας.
Εν κατακλείδι η κατάσταση έχει πλέον ξεφύγει και οι ανάγκες για προσωπικό στην ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και ειδικά στους Σταθμάρχες είναι αρκετά σοβαρό ζήτημα που θα επηρεάσει καταλυτικά τα οποιαδήποτε σχέδια κάνει η διοίκηση και η κυβέρνηση για το μέλλον.
Οι αριθμοί (αφού λατρεύουν κάποιοι τα στατιστικά) είναι αμείλικτοι και τα αποθέματα κουράγιου και υπομονής πλέον είναι μηδενικά.
Για την ιστορία, η ανάγκη για Σταθμάρχες έτσι ώστε να καλυφθούν οργανικά κενά και να μπορέσει η ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ να λειτουργήσει σωστά όλο το δίκτυο μαζί με τους τρεις νέους σταθμούς της επέκτασης στη Γραμμή 3 ανέρχεται στους 426 Σταθμάρχες, και τα οργανικά κενά ανέρχονται στους 108, οπότε η αναγωγή μιλάει από μόνη της.
Τα κενά λοιπόν ανέρχονται περίπου στο 26%, στα οποία δεν επιδέχεται καμία στρέβλωση ή μείωση δυναμικού έτσι ώστε να λειτουργήσουν οι σταθμοί με το ελάχιστο δυνατό. Είτε ένας επιβάτης περάσει από ένα σταθμό, είτε όλη η Αττική μαζί, ο Σταθμάρχης πρέπει να είναι στη θέση του, κρατώντας το σταθμό ΑΝΟΙΚΤΟ!!!
Θυμίζουμε απλά ότι το άνοιγμα των νέων σταθμών σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι του 2022…
Είμαστε περίεργοι να δούμε πως???!!! Διότι δεδομένης της υπάρχουσας κατάστασης, δεν το βλέπουμε εφικτό. Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν πάλι «γιορτές» στις πλάτες των Σταθμαρχών.