Επανασχεδιάζονται οι ανεξάρτητες Ρυθμιστικές Αρχές, αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε την πρόθεσή του να ενοποιήσει την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με την Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (η ΡΑΕΜ έχει ως αρμοδιότητα την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, αλλά ουσιαστικά δεν λειτούργησε ποτέ), σε μια ενιαία Ρυθμιστική Αρχή Μεταφορών.
Ήδη το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει να ετοιμάζει το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.
Σχετικά με την ΡΑΣ και μετά την παραίτηση δύο μελών, ενός τακτικού και του αντίστοιχου αναπληρωματικού το 2020, το υπουργείο ξεκίνησε την προβλεπόμενη διαδικασία αντικατάστασης για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα της θητείας τους.
Το υπουργείο πρότεινε ως τακτικό μέλος την Θεοδώρα Παπαμιχαήλ, η οποία έχει λάβει το διδακτορικό της από το ETH Ζυρίχης και ο τομέας εξειδίκευσής της αφορά στην στρατηγική ανάπτυξης των σιδηροδρομικών έργων.
Ως αναπληρωματικό μέλος, προτάθηκε ο κ. Νικόλαος Τσονάκας, τοπογράφος μηχανικός, με σπουδές τόσο στην Ελλάδα – το Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο – όσο και στο εξωτερικό από το Πανεπιστήμιο Paris Nord.
Η σχετική συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας πραγματοποιήθηκε στις 4 Μαρτίου και παρείχε τη θετική της γνώμη.
Ως εκ τούτου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής κάλεσε το υπουργικό συμβούλιο να εγκρίνει την επιλογή αυτή.