Ο ΟΣΕΘ, με αρμοδιότητα τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό και την εποπτεία του συνόλου του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης, προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας με την «Αττικό Μετρό», η οποία εκτελεί και, σύντομα, θέτει σε λειτουργία τη βασική γραμμή και την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζει και τις επεκτάσεις δυτικά και προς το αεροδρόμιο.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η πρώτη αποτύπωση αυτής της συνεργασίας θα γίνει με την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, εντός του Ιανουαρίου 2019, για τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία θα εκπονηθεί με τη συνεργασία των δύο φορέων και θα καλύπτει το μεγάλο κενό σχεδιασμού που υπάρχει στην πόλη τα τελευταία 20 χρόνια.
Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό, θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο για την επόμενη φάση του συνολικού ανασχεδιασμού των αστικών συγκοινωνιών του μητροπολιτικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, που θα αναπτυχθεί με βασικό κορμό το δίκτυο του Μετρό.
Ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Κωνσταντίνος Αμπατζάς τόνισε ότι: «Η σημερινή ημέρα αποτελεί την απαρχή στενής συνεργασίας με την Αττικό Μετρό, συνεργασία που φιλοδοξεί να μην σταθεί στα τυπικά, αλλά να συμβάλει ουσιαστικά στις συγκοινωνιακές ανάγκες της πόλης, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά συντεταγμένα μεταξύ δύο φορέων.
Φιλοδοξούμε, μέσα από αυτή τη συνεργασία και τη δημοπράτηση εκπόνησης μελέτης του συνόλου των συγκοινωνιών της πόλης, να συλλέξουμε στοιχεία και δεδομένα για πρώτη φορά μετά από 20 σχεδόν χρόνια, που θα μας επιτρέψουν τον σχεδιασμό της επόμενης ημέρας, με βασικό άξονα το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Με αφορμή το Μετρό και τις επεκτάσεις του, θα πρέπει να δούμε ως πόλη ποιες προτεραιότητες πρέπει να θέσουμε και τι να αφήσουμε πίσω. Και αυτό διότι το προηγούμενο διάστημα οι πολίτες και η πόλη ταλανιζόταν από αποσπασματικές ενέργειες, βερμπαλισμούς και ασύνδετα σχέδια που εξυπηρετούσαν προσωπικούς στόχους και πολιτικές.
Προχωρούμε το έργο μας, με γνώμονα τον συνολικό σχεδιασμό και με τελικό στόχο τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και των επισκεπτών της Θεσσαλονίκης, που δεν απολάμβαναν αυτό το δικαίωμα, βάσιμα όμως πλέον εκτιμούμε ότι θα το απολαύσουν σύντομα».
Από πλευράς της «Αττικό Μετρό», ο πρόεδρος, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος δήλωσε ότι: «Σήμερα, ξεκινά η επόμενη μέρα για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, γιατί για πρώτη φορά το Μετρό Θεσσαλονίκης εντάσσεται σε έναν ευρύτερο συγκοινωνιακό σχεδιασμό, που περιλαμβάνει το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς του πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης.
Όπως έχουμε, ήδη, πει το 2019 θα είναι χρονιά Μετρό για τη Θεσσαλονίκη.
- Πρώτον, διότι ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες για τις επεκτάσεις του έργου στα Δυτικά, μια κυκλική γραμμή 11 χλμ, με 8 σταθμούς, στις πιο πυκνοκατοικημένες και μη προνομιούχες, μέχρι σήμερα, περιοχές της δυτικής Θεσσαλονίκης.
- Δεύτερον, γιατί ξεκινά, φέτος, η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία είναι η πρώτη ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη που γίνεται μετά από το 2000.
- Τρίτον, διότι προχωρά ο σχεδιασμός της επέκτασης του Μετρό προς το αεροδρόμιο.
- Τέλος, γιατί το 2019 ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής, από τη Νέα Ελβετία έως τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, που σημαίνει ότι φέτος θα κινηθούν, για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, συρμοί στις υπόγειες σήραγγες του Μετρό.
Η ένταξη του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης σε μια ευρύτερη προοπτική συγκοινωνιακού σχεδιασμού επιτυγχάνεται με τη συνεργασία της Αττικό Μετρό με τον ΟΣΕΘ και αποτελεί το ζητούμενο για μία πόλη με πάνω από 1 εκατ. κατοίκους, η οποία ήταν μέχρι σήμερα αναγκασμένη να εξυπηρετείται μόνο από ένα συγκοινωνιακό μέσο, τα λεωφορεία».
Η συνεργασία Αττικό Μετρό-ΟΣΕΘ, αναφέρει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση, αποδεικνύει έμπρακτα τη συνεργασία και την υψηλή προτεραιότητα που αποκτά η Θεσσαλονίκη σε επίπεδο συγκοινωνιακών θεσμών, έργων και υποδομών, μετά από δεκαετίες απομόνωσης και εγκατάλειψης.