Στοίχημα χαρακτήρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, την ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή σχετικά με την κατάσταση της συγκοινωνίας στην Πετρούπολη.
Ο κ. Καραμανλής περιέγραψε τα βήματα που γίνονται με στόχο την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, λέγοντας ότι «το μεγάλο στοίχημα, για το οποίο θα κριθεί και η κυβέρνηση και εγώ προσωπικά, είναι εάν θα μπορέσουμε, μέσα στο 2020, να ανατάξουμε τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα.
Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό είναι ο διεθνής διαγωνισμός έτσι ώστε η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν καινούργια λεωφορεία εντός 18 μηνών».
Όπως εξήγησε, «είναι ένας διαγωνισμός, με τον οποίο πρέπει να προμηθευτούμε τουλάχιστον 700 λεωφορεία, διότι μέχρι το 2023 αποσύρονται 700 λεωφορεία, εκτός αν θέλουμε να κάνουμε αυτό που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, που είμαι σίγουρος ότι δεν θα συμφωνήσετε, να αυξήσουμε το νόμιμο όριο ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα, όπως το έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ επανειλημμένως, διότι δεν μπορούσε να κάνει έναν σοβαρό διαγωνισμό και να προμηθευτεί νέα λεωφορεία».
Συνεχίζοντας, κ. Καραμανλής εξήγησε ότι «το 1/3 τουλάχιστον των λεωφορείων αυτών θα είναι ηλεκτροκίνητα», και γι’ αυτό θα απαιτηθεί προσεκτικός σχεδιασμός αναφορικά με τις διαδρομές που θα καλύπτουν τα νέα λεωφορεία και τις κλιματολογικές συνθήκες.
«Ο στόχος μας είναι με τον υπάρχοντα στόλο που έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας να κάνει ο ΟΑΣΑ την καλύτερη δυνατή βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, αλλά θαύματα δεν μπορούμε να κάνουμε. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να τρέξουμε γρήγορα τη διαδικασία για έναν μεγάλο διεθνή διαγωνισμό, έτσι ώστε η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν καινούργια λεωφορεία εντός δεκαοκτώ μηνών», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε και στη «Γραμμή 4, μετρό Αθήνας επέκταση προς Πετρούπολη».
«Το έργο αυτό είναι υπό δημοπράτηση. Περιλαμβάνει το πρώτο τμήμα με 15 σταθμούς από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή με προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης τα 8 έτη από την ανάθεση της σχετικής σύμβασης κατασκευής του έργου.
Η περαιτέρω επέκταση δυτικά της Γραμμής 4, δηλαδή από το Άλσος Βεΐκου προς την Πετρούπολη με 6 πρόσθετους σταθμούς προβλέπεται να ακολουθήσει μετά την ολοκλήρωση του πρώτου αυτού τμήματος και επί του παρόντος η “Αττικό Μετρό” προχωρεί σταδιακά στην ωρίμανση των προκαταρκτικών μελετών, οπότε είμαστε σε ένα πολύ-πολύ αρχικό στάδιο», σημείωσε ο υπουργός.