Οι εργασίες κατασκευής του σταθμού «ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ» του ΜΕΤΡΟ προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς, διαβεβαιώνει η Αττικό Μετρό.
Μέχρι σήμερα έχει σχεδόν κατασκευασθεί ο φέρων οργανισμός από οπλισμένο σκυρόδεμα, στο εσωτερικό του σταθμού κατασκευάζονται οι τοίχοι και τα επιχρίσματα, ενώ έχουν μεταφερθεί στο εργοτάξιο και οι δώδεκα (12) κυλιόμενες σκάλες του σταθμού. Μέσα στο καλοκαίρι θα αρχίσουν και οι υπόλοιπες ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
Σύμφωνα με την Εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, τα προϊόντα εκσκαφής της σήραγγας βγαίνουν από το εργοτάξιο εκκίνησης του Μετροπόντικα στην οδό Ελ. Βενιζέλου.
«Επειδή όμως στη σύμβαση του έργου προβλεπόταν η μετεγκατάσταση ολόκληρου του εργοταξίου αποκομιδής προϊόντων εκσκαφής στο σταθμό «ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ», μόλις περνούσε ο Μετροπόντικας, η ΑΜ προσπάθησε να πάρει περιβαλλοντική αδειοδότηση από την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ, χωρίς όμως αποτέλεσμα, καταφέρνοντας απλώς να πετύχει μόνο τη μερική μετεγκατάσταση στον Κορυδαλλό, κυρίως για τα προκατασκευασμένα στοιχεία της σήραγγας.
Παρ’ όλα αυτά, η ΑΜ επιμένει και έχει εκπονήσει νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προκειμένου να επιτύχει τη μόνιμη μετεγκατάσταση του εργοταξίου μεταφοράς των προϊόντων εκσκαφής στον Κορυδαλλό και αναμένει την αδειοδότηση.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η Δημοτική Αρχή του Κορυδαλλού με πολύ μεγάλη πλειοψηφία του Δημοτικού συμβουλίου συναίνεσε στη λύση αυτή, με την από 29 -02 -2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, διότι με αυτό τον τρόπο απελευθερώνεται ένα μεγάλο τμήμα της σήραγγας νωρίτερα για την έναρξη των εργασιών σιδηροδρομικής επιδομής, ώστε το έργο να τελειώσει όσο το δυνατόν συντομότερα.
Δεν ευσταθεί στο παραμικρό ο ισχυρισμός ότι αν βγαίνουν τα «μπάζα» από την Πλατεία Ελευθερίας, τότε ο σταθμός «ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ» θα παραδοθεί σε έξι (6) μήνες, διότι ακόμα δεν έχουν καν αρχίσει οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και τα αρχιτεκτονικά βρίσκονται σε εξέλιξη.
Επισημαίνεται ότι η ύπαρξη του ταινιόδρομου μεταφοράς των «μπάζων» επηρεάζει μόνο το τελευταίο επίπεδο που βρίσκονται οι πλατφόρμες και όχι όλο τον σταθμό. Υπενθυμίζουμε ότι ενώ η συμβατική υποχρέωση προβλέπει την ενιαία παράδοση και λειτουργία όλου του έργου, η ΑΜ εξετάζει σοβαρά τη δυνατότητα και καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε τμήμα του Έργου (περιλαμβανομένου του σταθμού «ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ») να ετοιμαστεί όσο το δυνατό νωρίτερα.
Το έργο του ΜΕΤΡΟ είναι ένα δύσκολο έργο, το οποίο προκαλεί μια προσωρινή όχληση κατά την διάρκεια της κατασκευής, όμως με την έναρξη λειτουργίας του δεν θα επιφέρει μόνο οικονομική ανάπτυξη στις περιοχές που θα επηρεάσει αλλά και αρκετά οφέλη στο περιβάλλον και στην εξυπηρέτηση των κατοίκων.
Τις δυνατότητες ενίσχυσης των εργασιών σε συγκεκριμένα τμήματα με σκοπό τη μερική παράδοση των χώρων που καταλαμβάνουν τα εργοτάξια, εξέτασε σε πρόσφατη επίσκεψή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΜ κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος, ανταποκρινόμενος σε σχετική πρόσκληση του Δημάρχου κ. Γεωργίου Καπλάνη και δεσμεύτηκε για την εξέταση των προτάσεων του Δήμου», αναφέρει η Αττικό Μετρό.