«Δεν υπάρχει λάθος σήραγγα. Είναι μια σήραγγα που θα κατασκευαζόταν ούτως ή άλλως γιατί δεν υπήρχε διαθέσιμος χώρος να γίνει αμαξοστάσιο», διευκρίνισε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στην ΕΡΤ αναφορικά με την νέα σήραγγα 160 μέτρων στο εργοτάξιο του ΓΝΑ της Γραμμής 4 του Μετρό.
Όπως ανέφερε ο κ. Ταχιάος, «ο ανάδοχος έκανε λάθος για την αλλαγή του τρόπου κατασκευής της σήραγγας», τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι δεν πρόκειται για λάθος σήραγγα, αλλά πρόκειται για μια τεράστια σήραγγα διαμέτρου 18 μ. η οποία δεν κατασκευάζεται με μετροπόντικα αλλά με συμβατικές μεθόδους.
Όπως δήλωσε σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ, ο ανάδοχος δεν ακολούθησε την προβλεπόμενη μελέτη αλλά προχώρησε και έσκαψε σε βάθος 149 μ.
«Η σήραγγα κατασκευάζεται στη χάραξη που έπρεπε να κατασκευαστεί με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά με τα οποία έπρεπε να κατασκευαστεί. Η Ελληνικό Μετρό υπέδειξε στην ανάδοχο κοινοπραξία ότι πρέπει να επανέλθει στην αρχική μελέτη και επεσήμανε τα ζητήματα ασφαλείας που μπορεί να προκύψουν εάν συνεχίσει με αυτόν τον τρόπο», σημείωσε ο κ. Ταχιάος.
Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «σίγουρα ο ανάδοχος έκανε λάθος που δεν ζήτησε την έγκριση της υπηρεσίας για την αλλαγή του τρόπου κατασκευής, γιατί εκεί έπρεπε να αποδείξει ότι δεν υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας και καλώς η υπηρεσία του υπέδειξε ότι υπάρχουν θέματα ασφαλείας».
Αναφορικά με την διενέργεια ΕΔΕ τόνισε ότι «εκείνο το οποίο θέλουμε να διερευνήσουμε με μία ΕΔΕ, η οποία γίνεται αυτή τη στιγμή από την Ελληνικό Μετρό, είναι για ποιο λόγο υπήρξε μια υστέρηση ανάμεσα στη διαπίστωση του γεγονότος και στο ότι επανήλθε στην αρχικώς εγκριθείσα μελέτη ο ανάδοχος».
Ερωτηθείς εάν υπάρχει κίνδυνος καθίζησης στην περιοχή όπου γίνονται οι εργασίες απάντησε αρνητικά, υποστηρίζοντας ότι «δεν υπάρχει καμία μετακίνηση γιατί μετριούνται συνεχώς, επί 24ώρου βάσεως, 7 μέρες την εβδομάδα οι μετακινήσεις της οδού Κατεχάκη και οι δονήσεις».