Τις προτάσεις του αναφορικά με την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο κατέθεσε το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αθηνών (ΣΑΤΑ), τονίζοντας ότι το ταξί «οφείλει και πρέπει να είναι ο πρωταγωνιστής των εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών και όχι απλός κομπάρσος».
Όπως επισημαίνει, σε σχετική ανακοίνωση, «Στους δύσκολους καιρούς που ζούμε και με τις συνεχείς προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, το ταξί οφείλει και ΠΡΕΠΕΙ να είναι ο πρωταγωνιστής των εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών και όχι απλός κομπάρσος. Η ενότητα, η συσπείρωση, η αγωνιστικότητα, είναι τα όπλα μας στον καθημερινό αγώνα επιβίωσης.
Με αφορμή την ανακοίνωση της Πανελλαδικής Ένωσης ραδιοταξί που αναφέρεται στην διεύρυνση συμμετοχής ραδιοταξί στην εφαρμογή της, την οποία ανακοίνωση χαρακτηρίζουμε καλή αλλά όχι επαρκή, επισημαίνουμε:
Το πρόβλημα των πολυεθνικών και των ανεξέλεγκτων εφαρμογών που πολιορκούν την δουλειά των ταξί δεν λύνεται με αυτό τον τρόπο. Η συνεργασία λίγων ραδιοταξί θα δημιουργήσει απλά μια κάστα ραδιοταξί μη απευθυνόμενη στο σύνολο.
Οι συνδικαλιστές πρέπει κάποτε να μάθουν να λειτουργούν για το σύνολο και όχι μόνο σαν επιχειρηματίες, δύο ρόλοι ασυμβίβαστοι τις περισσότερες φορές. Το να βάζουμε σε ένα ατέρμονο αγώνα μερικά ραδιοταξί να ανταγωνιστούν τις πολυεθνικές και ιδιωτικές εφαρμογές είναι νομοτελειακά άστοχο!
Το μόνο που θα γίνει είναι να καπελωθούν άλλα ραδιοταξί για αρχή και έπειτα με όρους “ελεύθερου ανταγωνισμού” να εξαλειφθεί και η “κάστα” από τους πολυεθνικούς κολοσσούς. Ελπίζουμε αυτό να μην το επικροτεί η Ομοσπονδία!
Δεν χορηγείς depon σε έναν βαριά ασθενή και δυστυχώς το επάγγελμά μας είναι λίγο πριν την εντατική. Δυστυχώς η Ομοσπονδία και σε αυτό το μέγιστης σημασίας πρόβλημα φημίζεται για την απουσία και την αδιαφορία της.
Ακούσαμε πρόσφατα από τον Γ. Γραμματέα της να διαφημίζεται το μεροκάματο των συναδέλφων συνεργαζόμενων με αυτές και να δηλώνουν ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για να δοθεί ένα τέλος στην υφαρπαγή του έργου μας από αυτές. Για την εφαρμογή του νόμου όμως τσιμουδιά. Καταγγελίες συνεχιζόμενες από Κρήτη στην Ομοσπονδία για αυτούς τους “συνδικαλιστές” δυστυχώς έχουν μείνει αναπάντητες!
Το ΣΑΤΑ λοιπόν για την καίρια αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού που γίνεται στον κλάδο μας προτείνει:
- Με πυξίδα πάντα τον νόμο 4530/2018 και την τροπολογία Παπανάτσιου (όσοι ταξιτζήδες συνεργάζονται με αυτές τις εφαρμογές και πληρώνουν προμήθεια θα πρέπει να εισπράττει ο ταξιτζής και θα αποδίδει την προμήθεια του στην εταιρεία με ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΦΜ η οποία με τη σειρά της θα αποδίδει τους φόρους της στην χώρα.
- Οι πολυεθνικές πρέπει να δηλώνονται σαν μεταφορικές εταιρείες στο υπ. Μεταφορών και να πληρώνουν τα ανάλογα και όχι να κάνουν πάρτι, με τον αόριστο χαρακτηρισμό που χρησιμοποιούν “κοινωνία της πληροφορίας” έτσι ώστε να γλυτώνουν φόρους.
- Την δημιουργία μιας πανελλαδικής εφαρμογής διαχείρισης κλήσεων μέσω εφαρμογής (app), η οποία θα λειτουργεί σαν ομπρέλα των Ταξί – Ράδιο Ταξί και θα είναι υπό την αιγίδα του κράτους ή της Ομοσπονδίας! Θα περιέχει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ όλα τα Ταξί, τα Ραδιοταξί, όλες τις ιδιωτικές εφαρμογές και όλες τις πολυεθνικές, γενικά όλους τους ταξιτζήδες! Τρανό παράδειγμα η δημόσια εφαρμογή της Γαλλίας “Le Taxi”.
Όποια πολυεθνική αρνείται να εφαρμόσει τα παραπάνω θα υποχρεώνεται να παύει την λειτουργία της στην Ελλάδα, όπως έγινε με τα ΕΙΧ της Uber που με τον νόμο 4530/2018 αποχώρησε! Με ίδια μέτρα και ίδια σταθμά, βάση της Ευρωπαϊκής οδηγίας 123/2006 με τα κατάλληλα όπλα και όχι με ξύλινα σπαθάκια πρέπει να πολεμήσουμε για έναν θεμιτό ανταγωνισμό με ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα έναντι των ιδιωτικών εφαρμογών και πολυεθνικών εταιρειών!
Είναι άξιο απορίας η συστηματική απέχθεια της Ομοσπονδίας για τον νόμο 4530/18, όπως και η συνεχιζόμενη ρητορική μίσους απέναντι στην μαχόμενη διοίκηση του ΣΑΤΑ, χρησιμοποιώντας σαν εκτελεστικά της όργανα το ιστορικό Σωματείο Αγ. Κωνσταντίνος και την διοίκηση του Ράδιο Ταξί Γλυφάδας απέναντι στα συμφέροντα του κλάδου.
Μήπως εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα και όχι του κλάδου μας για αυτό και αγνοούν τις καταγγελίες της Κρήτης που βράζει από οργή και αγανάκτηση; Γιατί άραγε η Ομοσπονδία αφού έχει τα όπλα αρνείται να τα χρησιμοποιήσει;
Οι νόμοι υπάρχουν, γιατί δεν πιέζει για την εφαρμογή τους; Μήπως αντί να προστατέψει τους συναδέλφους που την εξέλεξαν κάνει τα στραβά μάτια σε αθέμιτες πρακτικές; Μήπως τελικά η αποπομπή του Θύμιου Λυμπερόπουλου εξυπηρετούσε αυτές τις πρακτικές και άφηνε πεδίο ελεύθερο σε επίδοξους”μνηστήρες” ιδιωτικών εφαρμογών και πολυεθνικών, ώστε να καρτελοποιήσουν το επάγγελμα του Ταξί; Μήπως τελικά το βάζο με το μέλι ήταν πολύ δελεαστικό;
Πρέπει να καταλάβουμε καλά ότι μόνο η ΕΝΩΣΗ και η κοινή φωνή θα λύσει τον γόρδιο δεσμό που λέγεται πολυεθνική και ιδιωτική εφαρμογή! Η διαίρεση είναι κακός σύμβουλος και δείχνει αδυναμία και όχι σοβαρότητα. Μας καθιστά όλους μη υπολογίσιμους, αλλά πάλι ίσως αυτό ήθελαν να πετύχουν αυτοί που διέσπασαν τον κλάδο!
Όλα τα σωματεία, τα ραδιοταξί, η Ομοσπονδία, με αποφασιστικότητα ενωμένοι μπορούμε να νικήσουμε αυτή την επιδρομή στις ζωές μας, στο επάγγελμα μας, στο μεροκάματο μας που γίνεται από ντόπια και διεθνή συμφέροντα!!!
Το ΣΑΤΑ είναι αρωγός αυτής της προσπάθειας και καλεί τους πάντες, τους συναδέλφους από όλη την Ελλάδα να λάβουν μέρος!».