Παρατείνονται οι συμβάσεις ανάθεσης και υπεκμίσθωσης συγκοινωνιακού έργου των ΟΑΣΑ, ΟΣΕΘ και ΚΤΕΛ ΑΕ κατά 1 χρόνο.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της σχετικής τροπολογίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών, «η προτεινόμενη ρύθμιση αποτελεί ένα αναγκαίο μέτρο για αντιμετώπιση διάδοσης και διασποράς νόσου του COVID-19 από τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς μέσω της παράτασης της δυνατότητας ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου.
Ειδικότερα, καθώς δεν εξαλείφθηκε η πανδημία και εκτιμάται από τους ειδικούς επιστήμονες ότι θα συνεχίσει να υφίσταται, υπάρχει ανάγκη καλύτερης εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και αποφυγής του συνωστισμού».
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι, «με την ισχύουσα ρύθμιση περί ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου δεν προβλέπεται δυνατότητα παράτασης των συμβάσεων ανάθεσης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να διακοπεί το έργο.
Τούτο σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι δημόσιοι συγκοινωνιακοί φορείς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη χρειάζονται ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να αποκτήσουν τον αναγκαίο αριθμό σύγχρονων λεωφορείων και το απαραίτητο προσωπικό για την εκτέλεση του συνόλου του έργου που τους έχει ανατεθεί στην περιοχή ευθύνης τους».
Το Άρθρο 1
Αναλυτικότερα, το Άρθρο 1 αναφέρει τα εξής:
Συμβάσεις ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου, καθώς και συμβάσεις υπεκμίσθωσης, που έχουν υπογραφεί έως έναρξη ισχύος του παρόντος μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.) του Οργανισμού Συγκοινωνιακού ‘Εργου Θεσσαλονίκης Α.Ε. (Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε.) και των οικείων Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε., κατ’ εψαρμογή παρ. 3 του άρθρου 54 του ν. 4568/2018 (Α’ 178), δύνανται να παραταθούν έως και ένα (1) έτος από τη λήξη τους.
Η παράταση των συμβάσεων ανάθεσης και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης, κατ’ εψαρμογή του παρόντος, συνιστά τροποποίηση των υψισταμένων συμβάσεων ως προς αυτούς τους όρους και υπόκειται έγκριση του αρμοδίου οργάνου.