Προς παράταση των προσφορών οδηγείται ο μεγάλος διαγωνισμός των 383,494 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 770 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, αυτοκινητοβιομηχανίες – δια μέσου του επίσημου εγχώριου φορέα τους, τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) – θα καταθέσουν αίτημα μετάθεσης των προσφορών, ίσως για δυο μήνες.
Η ημερομηνία υποβολής των προσφορών ορίστηκε στις 8 Νοεμβρίου και η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών στις 12 Νοεμβρίου.
Οι ανωτέρω ημερομηνίες, σύμφωνα με στελέχη του εγχώριου κλάδου επαγγελματικού αυτοκινήτου, θεωρούνται «ασφυκτικές» για έναν τόσο μεγάλο διαγωνισμό, ο οποίος αποτελείται από 5 επιμέρους τμήματα.
Ο διαγωνισμός αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων ευρωπαϊκών και διεθνών ομίλων, όπως φάνηκε στη δημόσια διαβούλευση, αλλά και στην πιλοτική λειτουργία ηλεκτρικών λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του metaforespress.gr, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ίσως δώσει κάποια παράταση.
Ο μεγάλος διαγωνισμός των 770 λεωφορείων
Ο τίτλος της σύμβασης είναι «Προμήθεια λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με σκοπό την Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», είναι ύψους 383.494.800 ευρώ (με Φ.Π.Α.) και χωρίζεται σε 5 τμήματα.
ΤΜΗΜΑ 1: «Προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12m, κατηγορίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 31.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων) και με δικαίωμα προαίρεσης 6.200.000 € πλέον Φ.Π.Α.
ΤΜΗΜΑ 2: «Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 59.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων).
ΤΜΗΜΑ 3: «Προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18m, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 43.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% (περιλαμβανόμενης συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων).
ΤΜΗΜΑ 4: «Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 45.375.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24%. Συγκεκριμένα: 45.000.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τα 100 οχήματα, περιλαμβανομένων των φορτιστών αργής φόρτισης και συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων, συν 375.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τρεις (3) διατάξεις συσσωρευτή-ταχυφορτιστή για φορητή εξυπηρέτηση των οχημάτων.
ΤΜΗΜΑ 5: «Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 124.695.000 πλέον Φ.Π.Α. 24%. Συγκεκριμένα: 123.750.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για τα 250 οχήματα, περιλαμβανομένων των φορτιστών αργής φόρτισης και συντήρησης ενός (1) έτους των οχημάτων, συν 945.000 € πλέον Φ.Π.Α. 24% για επτά (7) διατάξεις συσσωρευτή-ταχυφορτιστή για φορητή εξυπηρέτηση των οχημάτων.
Κριτήριο ανάθεσης είναι η πλέον συμφέρουσα, από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, ανά τμήμα.
Οι επιμέρους λεπτομέρειες
Τα 2/3 των νέων λεωφορείων θα δρομολογηθούν στην Αθήνα και το 1/3 στη Θεσσαλονίκη.
Ο διαγωνισμός, όπως αναφέρθηκε, χωρίζεται σε 5 επιμέρους τμήματα, δηλαδή κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει από 1 έως 5 προσφορές για τις ακόλουθες κατηγορίες.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι προκηρύχτηκαν 5 διαφορετικοί διαγωνισμοί, αλλά 1, κάτι το οποίο σημαίνει ότι η διαγωνιστική διαδικασία, και για τα 5 επιμέρους τμήματα, θα «τρέχει» παράλληλα.
Για τον διαγωνισμό έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψής, του ΕΣΠΑ και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και έχει προηγηθεί δημόσια διαβούλευση με ευρεία συμμετοχή των ενδιαφερομένων μερών.