Την λειτουργία και την συντήρηση του «ελαφρoύ μετρό» (υπέργειο τραμ) της πόλης της Ιερουσαλήμ φιλοδοξεί να αναλάβει η ΣΤΑΣΥ, η οποία συμμετέχει σε μία από τις έξι κοινοπραξίες που έχουν περάσει στην β’ φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή της νέας γραμμής και την επέκταση της υφιστάμενης.
Στην κοινοπραξία που φέρει το όνομα «PANGEA», εκτός από την ΣΤΑΣΥ, συμμετέχουν η τσεχική SKODA που θα αναλάβει το τροχαίο υλικό, η ΤΕΡΝΑ και ένας κινεζικός όμιλος, οι οποίοι θα αναλάβουν το κατασκευαστικό μέρος.
Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Γιώργος Θωμόπουλος, το κόστος του έργου υπολογίζεται σε 2 δισ. δολ. και περιλαμβάνει την επέκταση του σημερινού δικτύου της πόλης της Ιερουσαλήμ, μήκους 13 χλμ., στα 22 χλμ. και την κατασκευή μιας δεύτερης γραμμής μήκους 20 χλμ.
Ο χρόνος λειτουργίας από την ΣΤΑΣΥ, αν αναλάβει το έργο, θα είναι 15 χρόνια και της συντήρησης 25 χρόνια.
Σημειωτέον, ολόκληρο το δίκτυο θα είναι υπέργειο, λόγω των σημαντικών αρχαιοτήτων της πόλης.
Η ημερομηνία για τις δεσμευτικές προσφορές έχει οριστεί για τις 15 Μαρτίου, χωρίς να αποκλείεται να δοθεί μια παράταση 2-3 μηνών.