«Έφοδος» των δανειστών στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το εν λόγω υπουργείο είναι ίσως αυτό που πλήττεται περισσότερο από την ίδρυση του υπερΤαμείου ή αλλιώς της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Hellenic Company of Assets and Participations – HCAP).
Σε αυτό περνούν ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Κτιριακές Υποδομές, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό, ΔΕΗ, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ, ΕΛΤΑ και ΕΤΑΔ.
Το υπερΤαμείο μπορεί να «μετέρχεται όλες τις μεθόδους» που κρίνονται κατάλληλες, προκειμένου, κατά τρόπο επαγγελματικό, να διαχειρίζεται, να διατηρεί, να αυξάνει την αξία και να αξιοποιεί τα περιουσιακά του στοιχεία.
Μπορεί δηλαδή να ιδιωτικοποιεί ή και να αναδιαρθρώνει ριζικά τις εταιρείες συμφερόντων του, οι οποίες θα αυξηθούν με νέες προσθήκες τους επόμενους μήνες, αλλά και με δικαιώματα παραχώρησης, που τώρα ανήκουν στο Δημόσιο.
Επίσης, θα έχει τη δυνατότητα να διενεργεί ιδιωτικοποίηση, μέσω πώλησης, μεταβίβασης οποιονδήποτε εμπράγματων ή ενοχικών δικαιωμάτων, μίσθωση περιουσιακών στοιχείων, παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης ή αξιοποίησης, ανάθεση της διαχείρισης, τιτλοποίηση απαιτήσεων και ανεύρεση αγοραστών, μέσω επενδυτικών τραπεζών και της διαδικασίας βιβλίου προσφορών (bookbuilding).
Ακολούθως, το τι θα πράξει για κάθε μία από τις ΔΕΚΟ και τα δικαιώματα που του παραχωρούνται, θα αποφασιστεί από το διοικητικό του συμβούλιο, το οποίο θα καταρτίσει σχετικό στρατηγικό σχέδιο.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης είχε σημειώσει, στη Βουλή, ότι «οι καταγγελίες ότι πάνε αυτοί οι φορείς για πώληση, δεν ισχύει. Αυτοί οι φορείς δεν πάνε για πώληση. Δεν πάνε για ιδιωτικοποίηση».
Φ. Φωτ.