Σε εξέλιξη βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, παρά τις καθυστερήσεις, κυρίως στις πρόδρομες εργασίες και στις αντιδράσεις χωροθέτησης κάποιων σταθμών.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με ενημέρωση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η πρόοδος των πρόδρομων εργασιών ανέρχεται στο 50%, ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα 30 μέτρα και είναι σε φάση συστηματοποίησης της εκσκαφής και ο δεύτερος είναι ήδη στην Ελλάδα και αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.
Τα χαρακτηριστικά της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας έχει μήκος 13 χιλιόμετρα. Από το άλσος Βεΐκου, πάει στην Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή.
Συνολικά, πρόκειται για 15 νέους σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή) σε τέσσερις δήμους, με τους 7 από αυτούς να βρίσκονται στον δήμο της Αθήνας.
Το έργο κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ, GHELLA και ALSTOM.
Πρακτικά, σε 8 χρόνια, όταν πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο, αυτό θα σημαίνει:
- 340.000 επιβάτες,
- 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο,
- 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας,
- 318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Τι περιλαμβάνει η σύμβαση για τη γραμμή 4 του μετρό
- Δεκαπέντε (15) νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή,
- Εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
- Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 10.307μ.
- Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.
- Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 850,0 μ περίπου.
- Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
- Ένα (1) νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
- Ένα (1) νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.