Στο αμαξοστάσιο του μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκονται τα τέσσερα βαγόνια που αποτελούν τον πρώτο συρμό του μετρό, τα οποία αφίχθησαν οδικώς στην πόλη στις 5.30 τα ξημερώματα σήμερα.
Τα βαγόνια ήρθαν στην χώρα μας, και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, από το εργοστάσιο της Hitachi στην πόλη Regio Kalabria της Νότιας Ιταλίας.
Με τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων (περίπου 13 μέτρων έκαστο), να βρίσκονται πλέον στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη, θα ακολουθήσει η τοποθέτησή τους με γερανό πάνω στις ράγες και η συναρμολόγησή τους.
Τα αποκαλυπτήρια θα γίνουν το πρωί της Πέμπτης, παρουσία του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.
Έπειτα, θα ξεκινήσει η έναρξη των δοκιμών και των δοκιμαστικών δρομολογίων.
Με ανάρτησή του στο Facebook, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος, εξηγεί «η κόκκινη σιδηροτροχιά κάτω αριστερά στη φωτό είναι η σιδερένια ράμπα που στήθηκε ειδικά, προκειμένου να υποδεχθεί τον συρμό κατά την εκφόρτωσή του από τους τράκτορες (νταλίκες) με τους οποίους μεταφέρεται ήδη οδικώς στη Θεσσαλονίκη».
Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» δήλωσε ότι «θα γίνουν δοκιμές και πάνω στις σιδηροτροχιές στο αμαξοστάσιο, ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα προς το τέλος του Σεπτεμβρίου».
Όταν έρθει η ώρα να δρομολογηθεί κανονικά στις γραμμές του μετρό Θεσσαλονίκης, ο συρμός θα μπορεί -με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου μέσου σταθερής τροχιάς και την απόσταση των σταθμών μεταξύ τους- να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ. ανά ώρα και υπολογίζεται ότι θα έχει μέση εμπορική ταχύτητα 30 χλμ./ώρα.
Η δε χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι 1,5 λεπτό, «κάτι που σημαίνει ότι με χωρητικότητα 450 επιβατών (περίπου 100 καθήμενων) ανά συρμό (σ.σ. συνολικά οι συρμοί θα είναι 18), το μετρό Θεσσαλονίκης θα μπορεί σε πλήρη λειτουργία και σε ώρα αιχμής να μεταφέρει 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση» επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος.