Το νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει την ίδρυση δύο δημόσιων φορέων – ο μεν για τον σχεδιασμό και τον έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου, ο δε για την υλοποίηση των αστικών συγκοινωνιών – θα «περάσει», από τη Βουλή, έως το Μάρτιο του 2017, υπογράμμισε, μιλώντας στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης 93.4, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
O πρώτος φορέας, σύμφωνα με τον υπουργό, θα έχει στις δικές του αρμοδιότητες τις αστικές, αλλά και τις περιαστικές συγκοινωνίες όλης της περιφερειακής ενότητας της Θεσσαλονίκης.
Η λογική του σχεδίου του υπουργείου είναι, όπως τόνισε ο υπουργός, ενάντια στην «εμπορευματοποίηση αγαθών». «Δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπερασπίσουμε, όσο μπορούμε, συγκεκριμένα κοινωνικά αγαθά που πρέπει και οφείλουν να είναι δημόσια και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τις πολιτικές δυνάμεις που υπάρχουν σήμερα στη κυβέρνηση», τόνισε.
Ο κ. Σπίρτζης απέκλεισε τη συμμετοχή των ιδιωτών στο νέο φορέα, επισημαίνοντας πως «δεν υπάρχει λόγος να πάμε πάλι σε μία μετά – ΟΑΣΘ εποχή, με τα χαρακτηριστικά του ΟΑΣΘ» και εκτιμώντας πως «όποιοι έχουν επιχειρήσει στη χώρα μας να έχουν ιδιωτικούς φορείς για να εκτελούν μεταφορικό έργο στους αστικούς ιστούς, έχουμε αντίστοιχα παραδείγματα (σ.σ. με τον ΟΑΣΘ)».
Απαντώντας στις αιτιάσεις που δέχεται για επιχείρηση να «θολώσει τα νερά» υπογράμμισε πως «τα νερά στον ΟΑΣΘ είναι θολωμένα εξήντα χρόνια. Εξήντα χρόνια ο ΟΑΣΘ δεν δίνει στοιχεία, δεν παρέχει το μεταφορικό έργο που όφειλε, δεν υπάρχει διαφάνεια στις αμοιβές των προμηθευτών του, των εργαζομένων του».
Παράλληλα, υπογράμμισε πως «είναι βέβαιο ότι ο ΟΑΣΘ δεν είναι ένας Οργανισμός που η Θεσσαλονίκη και η χώρα είναι υπερήφανη για τη λειτουργία του και το παρεχόμενο έργο».
Όσον αφορά την επόμενη ημέρα των εργαζομένων στον Οργανισμό ξεκαθάρισε πως «δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να μιλήσουμε με τους εργαζόμενους.
Έχουμε δεσμευθεί ότι δεν υπάρχει ούτε ένας εργαζόμενος που να διακινδυνεύσει να μπει σε αμφισβήτηση η θέση εργασίας του. Θα μεταφερθούν, όταν ολοκληρωθεί η σύμβαση του ΟΑΣΘ στους νέους φορείς που θα γίνουν».