Την αρωγή της Επιτρόπου Μεταφορών της ΕΕ Violeta Bulc για την χρηματοδότηση σχεδίων ψηφιακών συστημάτων έργων υποδομών συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και έργων αστικών μεταφορών ζήτησε, στη Σόφια, ο Έλληνας υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Της Β. Βεγιάζη
Στο πλαίσιο της Περιφερειακής Διάσκεψης για τις Επενδύσεις στις Μεταφορές, που διοργάνωσε η Επίτροπος Μεταφορών και η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της ΕΕ, στη Σόφια, στις 23 – 24 Μαρτίου, ο υπουργός Μεταφορών αντάλλαξε απόψεις σε θέματα σχεδιασμού μεταφορικών συστημάτων, στρατηγικής επενδύσεων, νέων μηχανισμών χρηματοδότησης, προώθησης «καθαρών» μεταφορών, κλπ.
Στο περιθώριο της διάσκεψης, ο υπουργός είχε διμερή συνάντηση με την Επίτροπο Μεταφορών κα Bulc, κατά την διάρκεια της οποίας, μεταξύ άλλων, της έθεσε την ανάγκη ανανέωσης του στόλου της ΟΣΥ, ο οποίος είναι αρκετά «γερασμένος».
Μάλιστα, επειδή η ελληνική πλευρά δεν ενέταξε στο νέο ΕΣΠΑ τη προμήθεια νέου στόλου, ο υπουργός Μεταφορών πρότεινε την ένταξη του νέου στόλου στο πρόγραμμα Clean Transport Facility της ΕΕ.
Μάλιστα, η ελληνική πλευρά πρότεινε, εφόσον η ΕΕ δώσει το «πράσινο φως» για την συγχρηματοδότηση, να τοποθετηθεί όρος στον διαγωνισμό, ο οποίος θα υποχρεώνει τον ανάδοχο να δημιουργήσει μονάδα ηλεκτρικών λεωφορείων ή μονάδα λεωφορείων φυσικού αερίου στην Ελλάδα.
«Γερασμένος» ο στόλος της ΟΣΥ
Στο τέλος του 2015, η ΟΣΥ διέθετε στόλο 2.031 θερμικών οχημάτων – λεωφορείων, μέσης ηλικίας 12,8 ετών περίπου και 356 ηλεκτροκίνητων οχημάτων – τρόλεϊ, μέσης ηλικίας 13,8 ετών περίπου.
Ο στόλος των λεωφορείων έχει ως εξής:
-230 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO Ι με ηλικία πάνω από 24 χρόνια.
-876 οχήματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙ με χρονολογία κτήσεως 1998-2002,
-401 οχήματα πετρελαίου και φυσικού αερίου τεχνολογίας EURO ΙΙΙ με χρονολογία κτήσεως 2004-2005,
-220 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO ΙV με χρονολογία κτήσεως 2009,
-100 οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO V με χρονολογίας κτήσεως 2009-2010,
-4 διώροφα οχήματα πετρελαίου τεχνολογίας EURO V με χρονολογία κτήσεως 2011,
-200 οχήματα φυσικού αερίου νέας τεχνολογίας EEV (Enhanced Environmen-tally friendly Vehicles) με χρονολογία κτήσεως 2010.
Συνοπτικά, για τα λεωφορεία το 43,1% είναι Euro 2, δηλαδή κτήσεως 1998-2002 και το 19,8% Euro 3, κτήσεως 2004-2005.