Ολοκληρώθηκε σήμερα η διάνοιξη της πρώτης από τις δίδυμες σήραγγες της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
O μετροπόντικας έφτασε σήμερα στο σταθμό «Ανάληψη», σηματοδοτώντας, συμβολικά, την οριστική και αμετάκλητη πορεία προς την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο θα αλλάξει ριζικά την ποιότητα των συγκοινωνιακών υποδομών της πόλης.
Το 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί 9 από τους 13 σταθμούς της κύριας γραμμής (δεν θα παραδοθούν ο σταθμός “Βενιζέλου” και οι 3 επόμενοι), το 2021 η επέκταση στην Καλαμαριά και το 2022 οι εναπομείναντες 4 σταθμοί (για αναλυτικές πληροφορίες στο επισυναπτόμενο αρχείο: METROTHESSALONIKISPROODOS).
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλο, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό Α.Ε. Θόδωρο Παπαδόπουλο υπογράμμισε ότι το μετρό έχει μπει οριστικά στις ράγες.
«Είναι μια σημαντική μέρα για το μετρό της Θεσσαλονίκης, για τη Θεσσαλονίκη. Είμαστε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Ολοκληρώθηκε σήμερα η διάνοιξη της πρώτης σήραγγας. Σε ενάμιση μήνα ολοκληρώνεται και η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας. Επομένως ολοκληρώνονται τέλη Μαρτίου αρχές Απριλίου τα έργα μηχανικού, όπως έχουμε σχεδιάσει.
Να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές. Στους συνάδελφους μηχανικούς, στους εργαζόμενους, στην Αττικό Μετρό, στην κοινοπραξία που το κατασκευάζει, στις αρχαιολογικές υπηρεσίες και τους εργαζόμενους σε αυτές, γιατί τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες πλέον. Πιστεύουμε ότι στη «Ζουράρια κλίμακα» αξιολόγησης τα επόμενα χρόνια ο ΠΑΟΚ θα πάρει πρωτάθλημα, απ’ ότι φαίνεται.
Άρα το χρέος το δικό μας είναι το 2019 να τελειώσει το έργο, να μπούμε στη δοκιμαστική λειτουργία. Το 2020 να παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και μέχρι τότε να έχουμε σχεδιάσει, να έχουμε ξεκινήσει και τις επεκτάσεις του μετρό για τις Δυτικές Συνοικίες και το αεροδρόμιο».
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, σε δηλώσεις που έκανε για την πρόοδο κατασκευής του έργου, σημείωσε:
«Οι εντατικοί ρυθμοί κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, από τον Μάρτιο του 2016 που επανεκκίνησαν τα έργα κι έπειτα, είναι πλέον αδιαμφισβήτητοι και θα συνεχισθούν αμείωτοι έως την ολοκλήρωση του έργου» και πρόσθεσε:
«Είναι η πρώτη φορά από την αρχή του έργου που μια τόσο σημαντική εργασία, όπως είναι η διάνοιξη μιας σήραγγας, τελειώνει, προοιωνίζοντας την κοσμογονία που θα συμβεί τα επόμενα χρόνια στην πόλη με την ολοκλήρωση του ενός μετά το άλλο όλων των έργων του Μετρό».
Aξίζει να σημειωθεί ότι, πριν από ένα χρόνο, το έργο ήταν σε «αδράνεια». Σήμερα, η κατασκευαστική πρόοδος είναι σημαντική. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μέσα σε ένα χρόνο, έχει ολοκληρωθεί το 50% του προϋπολογισμού των εργασιών, σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία.