Και τυπικά, άγονο ανακηρύχτηκε το πρώτο από τα πέντε τμήματα του μεγάλου διαγωνισμού των 770 νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Του Φώτη Φωτεινού
Πρόκειται για το τμήμα που αφορούσε την προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, κατηγορίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα και στο οποίο δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονο.
Σημειώνεται ότι είχε προηγηθεί προσφυγή της MERCEDES, κάτι το οποίο – σύμφωνα με ορισμένα στελέχη της αγοράς – απέτρεψε εταιρείες στην κατάθεση προσφοράς.
Όπως όλα δείχνουν, ο μεγάλος διαγωνισμός συνεχίζεται για τα υπόλοιπα 4 τμήματα, οπότε πλέον «μιλάμε» για διαγωνισμό 650 λεωφορείων.
Σύμφωνα με συγκλίνουσες πληροφορίες από την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου, οι δεσμευτικές προσφορές που κατατέθηκαν είναι οι ακόλουθες:
-Για την προμήθεια 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, προσφορές κατέθεσαν η ιταλική Industria Italiana Autobus και η IVECO.
-Για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, προσφορά κατέθεσε η IVECO.
-Για την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ., προσφορές κατατέθηκαν από την Irizar, την Van Hool , την IVECO και την BYD.
-Τέλος, για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. κατατέθηκαν προσφορές από Irizar, BYD και YUTONG.
Το (πιθανό) χρονοδιάγραμμα για την εξέλιξη του διαγωνισμού
Εάν όλα εξελιχθούν «ομαλά» και δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές μεταξύ των εταιρειών που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές, τότε φαντάζει εφικτή η ανακήρυξη των αναδόχων και η υπογραφή των συμβάσεων σε περίοδο 6 μηνών και η παράδοση κάποιων πρώτων λεωφορείων το δεύτερο τρίμηνο του 2023.
Εάν δεν συντελεστεί αυτό και οδηγηθούμε σε «μπαράζ» προσφυγών, όπως συνέβη στον προηγούμενο μεγάλο διαγωνισμό της τότε ΕΘΕΛ και νυν ΟΣΥ (τότε επικράτησαν Solaris και Iveco), οποιαδήποτε πρόβλεψη θεωρείται επισφαλής.
Στελέχη που παρακολουθούν τον διαγωνισμό σημειώνουν ότι «θα ήταν απευκταίο, οι εταιρείες να κινηθούν νομικά η μία εναντίον της άλλης, καθώς όχι μόνο θα καθυστερήσει ο υπάρχον διαγωνισμός, αλλά και ο… αμέσως επόμενος».
Πράγματι, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται στην προκήρυξη και νέου διαγωνισμού.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα πρόκειται για 650 λεωφορεία (συμπεριλαμβάνονται τα 100 – 120 λεωφορεία του 1ου τμήματος του υφιστάμενου διαγωνισμού, που κατέστη άγονος), όλα μηδενικών ρύπων, με αρχικό προϋπολογισμό σχεδόν 400 εκατ. ευρώ.
Θέλουμε λεωφορεία, φέρτε λεωφορεία!!!!!!!!! ΆΝΤΕ να δούμε