Τις πρώτες επιστολές σε εργαζομένους, οι οποίοι βρέθηκαν με ελλιπείς ή κενούς φακέλους στα αρχεία της «ΟΣΥ» (Οδικές Συγκοινωνίες), απέστειλε η διοίκηση της εταιρείας, σύμφωνα με το «Έθνος».
Στους παραλήπτες, οι περισσότεροι εκ των οποίων καλούνται να φέρουν αντίγραφα των τίτλων σπουδών τους, δίνεται προθεσμία λίγων ημερών προκειμένου να προσκομίσουν τα απαραίτητα έγγραφα.
Σε διαφορετική περίπτωση, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο ακόμα και καταγγελίας της σύμβασής τους, κάτι το οποίο είχε ξαναγίνει και στο παρελθόν από την προηγούμενη διοίκηση της εταιρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε πρώτη φάση εστάλησαν ειδοποιήσεις για τίτλους σπουδών σε περίπου είκοσι εργαζομένους, ενώ πιθανότατα θα ακολουθήσουν και άλλοι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, είχε επισημάνει ότι από τον έλεγχο που διεξάγεται εδώ και λίγους μήνες προκύπτει ότι το 16% των οδηγών έχουν ελλιπή στοιχεία στους φακέλους τους, ενώ 340 φάκελοι είχαν βρεθεί κενοί, καθώς είχαν αφαιρεθεί τα στοιχεία από αυτούς:
«Δεν γίνεται να έχουν απολυθεί κάποιοι άνθρωποι λόγω πλαστών πτυχίων και να έχουν χαθεί 350 υπηρεσιακοί φάκελοι μέσα από τα γραφεία της ΟΣΥ. Δεν γίνεται να έχουν απολυθεί κάποιοι και εν συνεχεία να χάνονται οι φάκελοι για να μην γίνει έλεγχος πλαστότητας», είχε επισημάνει σε δηλώσεις του.
Αυτή την περίοδο μάλιστα εξετάζεται και το ενδεχόμενο… προσθήκης επεκτάσεων αδειών οδήγησης που έγιναν μετά τον διαγωνισμό πρόσληψης των εργαζομένων. Τα έγγραφα αυτά βρίσκονται ήδη στα χέρια των επιθεωρητών-ελεγκτών του υπουργείου προκειμένου να διασταυρωθούν τα στοιχεία τους.
Ειδικός έλεγχος γίνεται στα διπλώματα οδήγησης αλλά και στις επεκτάσεις για επαγγελματικά οχήματα. Συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά τις επεκτάσεις, διερευνάται ανά Περιφέρεια και η ημερομηνία έκδοσής τους, εάν δηλαδή είναι προγενέστερη της πρόσληψης των εργαζομένων ή προστέθηκε μετά.
Προς διερεύνηση βρίσκονται αυτήν τη στιγμή τα διπλώματα όλων των οδηγών αλλά και όσων εργαζομένων προσελήφθησαν ως οδηγοί αλλά στη συνέχεια μετακινήθηκαν σε άλλες θέσεις εντός της εταιρείας, όπως διοικητικοί, φύλακες, εργάτες κλπ.
Οδηγική ικανότητα
Σε ό,τι αφορά μάλιστα την πιστοποίηση της οδηγικής ικανότητας, η ηγεσία του υπουργείου αναμένεται να είναι αυστηρή και να μην κάνει «εκπτώσεις» σε περίπτωση που αποδειχθεί η υπαιτιότητα του εργαζομένου:
«Το γεγονός ότι από τους φακέλους των οδηγών απουσίαζε η επαγγελματική πιστοποίηση, πέραν της ηθικής διάστασης, αφορά και στην ασφάλεια των μετακινήσεων», είχε πει χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Στις περιπτώσεις αυτές προβλέπονται απολύσεις, όπως άλλωστε είχε συμβεί και στο παρελθόν. Συγκεκριμένα, το 2014, ύστερα από ελέγχους που είχαν διεξαχθεί, είχε ακολουθήσει κύμα απολύσεων με την απομάκρυνση από την εταιρεία περίπου 120 ατόμων που είχαν βρεθεί με πλαστούς ή παραποιημένους τίτλους σπουδών.
Την ίδια στιγμή, η διοίκηση του ΟΑΣΑ προσπαθεί να «θωρακίσει» τις συγκοινωνίες από τη χρόνια πληγή της διακίνησης πλαστών εισιτηρίων, η οποία κοστίζει εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στον Οργανισμό.
Ετσι, έχει υποβάλει πρόταση στο υπουργείο Υποδομών με την οποία εισηγείται την αφαίρεση της άδειας των επαγγελματιών που εντοπίζονται να πωλούν πλαστά εισιτήρια.
Παράλληλα, από τη διοίκηση του Οργανισμού αποφασίστηκε η προμήθεια εκατό ειδικών συσκευών αναγνώρισης του εδικού χημικού πρόσθετου που έχουν τα εισιτήρια με στόχο να διανεμηθούν στους ελεγκτές κομίστρου.
Η καθεμία απ’ αυτές τις συσκευές κοστίζει 840 ευρώ, με τις πρώτες τριάντα να αναμένονται τις προσεχείς ημέρες. Οι συσκευές αυτές μέσω ειδικής ένδειξης θα εντοπίζουν άμεσα και έγκυρα το πλαστό κόμιστρο.