Στην ολοκλήρωση της διαγράμμισης των λεωφορειολωρίδων σε 9 κομβικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας, με σκοπό την απρόσκοπτη κίνηση των λεωφορείων και των τρόλεϊ, προχώρησε ο ΟΑΣΑ.
Παράλληλα, η Τροχαία εντατικοποίησε τους ελέγχους στις λεωφορειολωρίδες, καθώς τον Ιανουάριο αυξήθηκαν κατά 1.324% οι βεβαιωθείσες παραβάσεις και κατά 317% οι φωτογραφικές κλήσεις από τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων.
Μάλιστα, σε φάση σχεδιασμού είναι η προμήθεια και εγκατάσταση νέων ψηφιακών καμερών για τη καταγραφή των παραβάσεων.
Οι νέες σύγχρονες κάμερες θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες αναλογικές κάμερες. Εντός του 2020 προβλέπεται η ολοκλήρωση των ενεργειών διασφάλισης χρηματοδότησης της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υπογραφής σύμβασης με τον ανάδοχο. Το κόστος της προμήθειας εκτιμάται σε 300.000 ευρώ.
Αποδίδει καρπούς η συνεργασία του ΟΑΣΑ με την Τροχαία
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, μαζί με τον διοικητή της Τροχαίας Αττικής Σπύρο Λάσκο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ Νίκο Αθανασόπουλο επισκέφθηκαν σήμερα, 19 Φεβρουαρίου, ένα από τα σημεία που έγινε η διαγράμμιση στη λεωφόρο Μεσογείων.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε την ακόλουθη τοποθέτηση:
«Η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων εντάσσεται στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες προς όφελος των επιβατών και να εξασφαλίσουμε πως κάθε μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας θα λειτουργεί.
Η συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και την Τροχαία αποδίδει, όπως αποδεικνύουν τα τελευταία στοιχεία της Τροχαίας, όπου καταγράφεται μια αύξηση πάνω από 1.300% στον αριθμό των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν στις λεωφορειολωρίδες.
Δεν αρκούμαστε, όμως, μόνο σε αυτό. Συνεχίζουμε με την προμήθεια των ψηφιακών καμερών για τον καλύτερο έλεγχο των λεωφορειολωρίδων και την επέκταση της τηλεματικής στις στάσεις.
Πρόκειται για δύο σημαντικά έργα που θα μας βοηθήσουν τόσο στον έλεγχο της κυκλοφορίας όσο και στην έγκαιρη ενημέρωση των επιβατών για τον χρόνο άφιξη των λεωφορείων στις στάσεις.
Επιπλέον, σχεδιάζουμε την εγκατάσταση προεξοχών σε 191 στάσεις, κοντά στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα.
Η προσπάθεια για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι συνεχής και ο στόχος μας είναι κάθε μέρα να είναι και λίγο καλύτερα.»
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νίκος Αθανασόπουλος, δήλωσε:
«Η χρήση των λεωφορειολωρίδων αποκλειστικά από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, ενισχύει σημαντικά την αξιοπιστία των δρομολογίων.
Κάνουμε συνεχείς διαγραμμίσεις των υφιστάμενων λεωφορειολωρίδων και προχωράμε σε προμήθεια συστημάτων ψηφιακών καμερών για την καταγραφή των παραβάσεων, ώστε να διευκολύνεται η διαδικασία επιτήρησης..
Βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με την Τροχαία Αττικής για την αστυνόμευση της παράνομης διέλευσης ΙΧ οχημάτων στις λεωφορειολωρίδες.
Στόχος μας, μέσω αυτών των παρεμβάσεων, είναι η μείωση των καθυστερήσεων, η αύξηση των συχνοτήτων διέλευσης και κατά συνέπεια η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Υπάρχει και μια δεύτερη φάση διαγραμμίσεων στην οποία θα προχωρήσουμε».
Τέλος, ο Διευθυντής της Τροχαίας Αττικής Σπύρος Λάσκος δήλωσε: «Είναι κοινή δράση και ένας ο στόχος, η απόλυτη κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Συνεχίζουμε την προσπάθεια και θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην πορεία.
Είναι ένα στοίχημα να μπορέσει ο πολίτης να πηγαίνει σύντομα στον προορισμό του. Είναι ήδη αυξημένη η αστυνόμευση και θα συνεχίσουμε με αμείωτο ρυθμό».
Η Αθήνα έχει περίπου 50 χλμ. λεωφορειολωρίδων
Τα οφέλη των λεωφορειολωρίδων
Οι Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (ΑΛΛ) αποσκοπούν στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών κίνησης των ΜΜΜ μέσω του διαχωρισμού τους από την υπόλοιπη κυκλοφορία.
Τα οφέλη από την εφαρμογή τους συνοψίζονται στα εξής:
-Αύξηση της μέσης ταχύτητας λεωφορείου από 8χλμ/ωρα σε 13-17 χλμ/ωρα
-Βελτίωση συχνότητας και αξιοπιστίας προγραμματισμένων δρομολογίων
-Μεγαλύτερη άνεση των επιβατών
-Βελτίωση ασφάλειας μετακινούμενων, καθώς δημιουργούνται συνθήκες ομαλής ροής απουσία στάθμευσης παρά την οδό
-Μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη μείωση του χρόνου μετακίνησης των λεωφορείων
-Μείωση του κόστους λειτουργίας των λεωφορείων.
Εκτιμάται πως ένα λεωφορείο αντιστοιχεί σε 50 ΙΧ, όσον αφορά τους μετακινούμενους επιβάτες στο οδικό τμήμα.