Δημοσιεύτηκε η «Σύμβαση Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου» μεταξύ ΟΑΣΑ και ΣΤΑΣΥ.
Η σύμβαση περιέχει συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις για το συγκοινωνιακό έργο της ΣΤΑΣΥ, η οποία είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται τον ηλεκτρικό (γραμμή 1), το μετρό (γραμμές 2 και 3) και το τραμ.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Όπως αναφέρεται στη σύμβαση, ο ΟΑΣΑ αναθέτει στη ΣΤΑΣΥ και αυτή αποδέχεται και αναλαμβάνει το αποκλειστικό δικαίωμα και υποχρέωση να εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο που προσδιορίζεται σε αυτήν, μέσα στα όρια της Περιφέρειας Αττικής, όπως αυτή ορίζεται στο ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α’) και την παροχή υπηρεσιών πώλησης πάσης φύσης τύπων κομίστρου, καθώς και ελέγχου κομίστρου.
Η σύμβαση, μεταξύ άλλων, περιέχει και άρθρα για την ετήσια αποζημίωση της ΣΤΑΣΥ, η οποία συναρτάται από «Δείκτες Έργου και Ποιότητας».
Μεταξύ άλλων, στη σύμβαση περιέχονται τα ακόλουθα:
-Η ΣΤΑΣΥ δύναται να αιτηθεί, κατόπιν τεκμηριωμένης εισήγησης, τροποποίηση οποιαδήποτε εκ των παραμέτρων του ανατιθέμενου συγκοινωνιακού έργου της σύμβασης. Ο ΟΑΣΑ οφείλει να εξετάζει τέτοιες εισηγήσεις και να αποφαίνεται για την αποδοχή τους ή μη εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.
Σε κάθε τέτοια περίπτωση θα προσδιορίζεται υποχρεωτικά με την εισήγηση της ΣΤΑ.ΣΥ και η μεταβολή του συγκοινωνιακού έργου που τυχόν προκύπτει, ώστε να είναι δυνατός ο υπολογισμός της τυχούσας αύξησης ή μείωσης της αποζημίωσής της. Οποιαδήποτε εισήγηση δεν υποχρεώνει τον ΟΑΣΑ σε αποδοχή αυτής.
-Σε περίπτωση που η σωρευτική μεταβολή σε ετήσια βάση κατόπιν πρότασης του ΟΑΣΑ ή της ΣΤΑΣΥ δεν αυξάνει ή μειώνει το συγκοινωνιακό έργο σε ποσοστό μεγαλύτερο του 3% (με βάση τα συρμοχιλιόμετρα) σε σχέση με το συγκοινωνιακό έργο, η μεταβολή αυτή δεν συνεπάγεται τροποποίηση ή συμπλήρωση αυτής.
-Σε περίπτωση που η σωρευτική μεταβολή σε ετήσια βάση αυξάνει ή μειώνει το συγκοινωνιακό έργο σε ποσοστό μεγαλύτερο του 3% (με βάση τα συρμοχιλιόμετρα), η ΣΤΑΣΥ οφείλει, μέσα στην προθεσμία που τάσσεται με την απόφαση μεταβολής του συγκοινωνιακού έργου, να εκπονήσει τεκμηριωμένη πρόταση κοστολόγησης της μεταβολής αυτής και να υποβάλει στον ΟΑΣΑ σχετική έκθεση με αντίστοιχο πόρισμα προς έγκριση. Στην περίπτωση αυτή και εφόσον εγκριθεί το πόρισμα της υποβληθείσας κοστολογικής έκθεσης, πραγματοποιείται τροποποίηση του αντικειμένου της σύμβασης και της αποζημίωσης για την εκτέλεσή του.
Επιπλέον, ο ΟΑΣΑ υποχρεούται να αναπροσαρμόσει τεκμηριωμένα τις τιμές – στόχους των «Δεικτών Έργου» με βάση τις μεταβολές του συγκοινωνιακού έργου.
-Η αποζημίωση της ΣΤΑΣΥ για την «Παροχή Δημόσιας Υπηρεσίας» (ΠΔΥ) συγκοινωνιακού έργου με μετρό καταβάλλεται από τον ΟΑΣΑ και αναλογεί στο οριζόμενο με τη σύμβαση συγκοινωνιακό έργο.
Το ύψος αποζημίωσης της ΣΤΑΣΥ για την ΠΔΥ, υπολογίζεται σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τον ακόλουθο τύπο: Αποζημίωση για την ΠΔΥ = Κόστος Λειτουργίας για την ΠΔΥ με το ΜΕΤΡΟ + Εύλογο Κέρδος – Σύνολο Εσόδων που παράγονται εντός του δικτύου δραστηριότητας της ΣΤΑΣΥ στο πλαίσιο της ΠΔΥ με το μετρό.
-Η συνολική αποζημίωση που αποδίδεται στην ΣΤΑΣΥ προσαυξάνεται ή μειώνεται, σύμφωνα με την απόδοση της ΣΤΑΣΥ, όπως αυτή υπολογίζεται βάσει «Δεικτών Έργου και Ποιότητας» και του συστήματος ποινών / επιβραβεύσεων (όπως προβλέπεται από τον ν. 3920/2011) και προσδιορίζεται στο σχετικό παράρτημα («Δείκτες Έργου και Ποιότητας για το Συγκοινωνιακό Έργο ΜΕΤΡΟ») της σύμβασης.