Μετά τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, η πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ μεταφέρθηκε στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας κατηγόρησε, χθες από τη Θεσσαλονίκη, την κυβέρνηση της ΝΔ για τους χειρισμούς της στο Μετρό Θεσσαλονίκης, κατηγορώντας ότι οδηγεί στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου.
Στις δηλώσεις του Αλ. Τσίπρα απάντησε το υπουργείο Μεταφορών, αμφισβητώντας τα πεπραγμένα τα ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι το «δεν υπήρχε καν λύση για το σταθμό Βενιζέλου».
Σημειώνεται ότι τις 6 Νοεμβρίου κρίνεται στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας η απόφαση της υπουργού Πολιτισμού για την κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, με προσωρινή απόσπαση των αρχαιολογικών ευρημάτων και επαναφορά τους μετά την ολοκλήρωσή του.
Η δήλωση του Αλέξη Τσίπρα για το Μετρό Θεσσαλονίκης
«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το Μετρό της Θεσσαλονίκης σχεδόν έτοιμο. Μέσα σε 3 χρόνια πραγματοποιήσαμε αυτό που για 30 χρόνια έμοιαζε ακατόρθωτο.
Σήμερα, με τις επιλογές του κ. Μητσοτάκη, η λειτουργία του Μετρό υπολογίζεται για μετά το 2023.
Η ΝΔ σπαταλά χρόνο, δημόσιο χρήμα και δεν σέβεται την ιστορική μας κληρονομιά».
Η απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής απαντώντας στις δηλώσεις του Προέδρου του Συνασπισμού της Ριζοσπαστικής Αριστεράς και αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης σχετικά με τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Τώρα που ο κ. Τσίπρας ισχυρίζεται πως ανησυχεί για τα αρχαιολογικά ευρήματα της Βυζαντινής Λεωφόρου στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ας έχει στο μυαλό του τη ρήση ενός Ρωμαίου ρήτορα: ‘‘Όποιος λέει πολλά ψέματα πρέπει να έχει πολύ καλή μνήμη’’.
Τώρα δήθεν ανησυχεί, αλλά όταν ο ίδιος ήταν Πρωθυπουργός δεν ανησυχούσε; Τότε δεν αποσπούσαν ψηφιδωτά, πλατείες, το Νυμφαίο και όποια αρχαιολογικά ευρήματα εύρισκαν στα εργοτάξια; Τότε δεν απέσπασαν ακόμα και ολόκληρο το τμήμα του ίδιας αρχαία οδού, της Decumanus Maximus, στο σταθμό της Αγίας Σοφίας;
Τότε, επί πρωθυπουργίας Τσίπρα, δεν απέσπασαν ακόμα και το 15% των αρχαιοτήτων στο σταθμό της Βενιζέλου, των ίδιων αρχαιοτήτων για τις οποίες τώρα δήθεν ανησυχούν;
Κι επίσης, τι ακριβώς εννοεί ότι δήθεν «παρέδωσαν το Μετρό της Θεσσαλονίκης σχεδόν έτοιμο» και δήθεν «θα λειτουργούσε μέσα στο 2020»; Έτοιμο χωρίς να έχουν καν λύση για το σταθμό Βενιζέλου; Έτοιμο ενώ είχαν μείνει τόσο πίσω οι εργασίες, ιδίως στην Αγία Σοφία; Έτοιμο όταν το 1/3 του έργου δεν είχε καν ράγες;
Πώς θα λειτουργούσε το 2020, ενώ δεν είχαν παραληφθεί οι 16 από τους 18 συρμούς και φυσικά δεν είχαν δοκιμαστεί; Πώς θα λειτουργούσε το 2020, αφού απαιτούνται τουλάχιστον 18 μήνες δοκιμής των «συρμών χωρίς οδηγό» που δεν είχαν καν παραλάβει;
Πώς θα λειτουργούσε το 2020, όταν μέχρι τον Ιούλιο του 2019 δεν είχαν ούτε καν σχεδιάσει τη σύσταση εταιρείας για τη λειτουργία του;
Αρκετά με τα ψέματα, αρκετά με την υποκρισία. Αρκετά ταλαιπωρήθηκε από όλα αυτά η Θεσσαλονίκη. Οι πολίτες αξίζουν την αλήθεια.
Σήμερα, η κυβέρνηση συνεχίζει τη δουλειά της χωρίς μεγάλα λόγια, προσηλωμένη στην υλοποίηση του έργου.
Δώσαμε τη μόνη ρεαλιστική λύση που εξασφαλίζει και Μετρό και αρχαία, με το μικρότερο δυνατό κόστος στον λιγότερο δυνατό χρόνο. Είμαστε αποφασισμένοι να εγκαινιάσουμε Μετρό και όχι μουσαμάδες. Και να το παραδώσουμε ολοκληρωμένο στο Θεσσαλονικείς το 2023».
Σχόλια 1