Εμπλουτίζεται σταδιακά το πρόγραμμα των δρομολογίων, σε κρίσιμες λεωφορειακές γραμμές, ώστε να μην εμφανιστούν φαινόμενα συνωστισμού και προγραμματίζεται η προώθησή του από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και τον ΟΑΣΘ, σε συνεργασία και με τους άλλους παρόχους αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη (τέσσερα ΚΤΕΛ), όπως υποστηρίζει, σε σχετική ανακοίνωση, ο ΟΣΕΘ.
Μετά την επίτευξη του στόχου, όπως αναφέρεται, για αύξηση του αριθμού των λεωφορείων που κυκλοφορούν καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, που πλέον είναι περισσότερα από 450, όταν τον Δεκέμβριο του 2019 που ανέλαβε η νέα διοίκηση του ΟΣΕΘ ήταν 320 (αύξηση μεγαλύτερη του 40%), στο επίκεντρο βρίσκεται ο σχεδιασμός ενός νέου προγράμματος δρομολόγησης οχημάτων, σε κρίσιμες λεωφορειακές γραμμές, όπου παρατηρούνται φαινόμενα συνωστισμού.
Το έργο του ΟΣΕΘ για εμπλουτισμό του προγράμματος των δρομολογίων αναμένεται, όπως υποστηρίζεται, να κυλήσει αβίαστα, καθώς σε λίγες εβδομάδες ο στόλος των οχημάτων που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να φτάσει στα περίπου 530 οχήματα.
Η πύκνωση δρομολογίων
Η ενίσχυση των δρομολογίων, μέσω ενός προγράμματος το οποίο θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες μετακίνησης του επιβατικού κοινού, αναμένεται σε σχεδόν όλες τις λεωφορειακές γραμμές, με έμφαση σε αυτές που εξυπηρετούν τη Δυτική Θεσσαλονίκη, όπου εντοπίζονται τα σοβαρότερα προβλήματα.
Ενδεικτικά, προσπάθειες αποσυμφόρησης θα γίνουν για τις γραμμές 19 (Κορδελιό – Ν. Σ. Σταθμός), 20 (Μενεμένη – Αριστοτέλους), 21 (Εύοσμος – Αριστοτέλους), 23 (Ν. Σ. Σταθμός – Συκιές), 25 (Νεάπολη – Βενιζέλου), 26 (Καλλιθέα – Πλατεία Ελευθερίας), 27 (Σταυρούπολη – Πανεπιστήμιο), 29 (Πολίχνη – Αριστοτέλους), 32 (Κάτω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους), 34 (Άνω Ηλιούπολη – Αριστοτέλους) κ.ά.
«Πριν από 13 μήνες, οπότε και αναλάβαμε τη διοίκηση του ΟΣΕΘ, πρωταρχικός μας στόχος ήταν η σημαντική αύξηση του στόλου των λεωφορείων που κυκλοφορούν καθημερινά στη Θεσσαλονίκη. Με την αμέριστη βοήθεια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και με την άριστη συνεργασία με τους παρόχους, ο στόχος αυτός επετεύχθη σε μεγάλο βαθμό. Βέβαια, αναμένεται να ενταχθούν στον ΟΑΣΘ τις επόμενες ημέρες επιπλέον οχήματα, τόσο από τη μίσθωση με leasing, όσο και από το χρησιδάνειο του Δήμου Θεσσαλονίκης», τονίζει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιάννης Καλογερούδης.
«Η αύξηση του στόλου είναι πράγματι εντυπωσιακή και πλέον είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε σε σχεδιασμό και βελτιώσεις του προγράμματος των δρομολογίων ώστε, όταν θα έχουμε χαλάρωση των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, οι επιβάτες να μην συνωστίζονται.
Ταυτόχρονα, έχουμε το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και προχωρούμε σε ενέργειες για τις μελέτες ενός ενιαίου, αυτόματου συστήματος κομίστρου, αλλά και για την ένταξη, μετά από πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, περί των 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μέσα στην επόμενη διετία», υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.