Σειρά αιτημάτων, τόσο σε νομοθετικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο έχουν οι ιδιοκτήτες ταξί, με στόχο, όπως υποστηρίζουν, τη διασφάλιση της βιωσιμότητας, αλλά και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου.
Σε νομοθετικό πλαίσιο, τα αιτήματα είναι τα ακόλουθα:
α) Δυνατότητα στους κατόχους Ε.Δ.Χ. ταξί να ταξινομούν (σε αντικατάσταση των οχημάτων) αυτοκίνητα 7 και 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο.
β) Εκσυγχρονισμός του Κανονισμού Λειτουργίας των Ε.Δ.Χ. ταξί και της νομοθεσίας που διέπει την λειτουργία των ραδιοταξί.
Αντίστοιχα, σε οικονομικό επίπεδο:
α) Επιδότηση για την αντικατάσταση οχημάτων, λόγω λήξης ορίου ηλικίας.
β) Επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
γ) Ένταξη των ταξί σε κοινοτικά ή εθνικά προγράμματα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Έλεγχοι και προστασία του μεταφορικού έργου
α) Άμεση ενεργοποίηση των συνεργείων ελέγχων για Ε.Δ.Χ. και Ε.Ι.Χ.
β) Επανέλεγχος όλων των φακέλων των ειδικών αδειών και έκδοση νέας κάρτας (τύπου πιστωτικής).
γ) Άμεση αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής πλατφόρμας του υπουργείου Μεταφορών για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και εντατικοποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της υποκλοπής μεταφορικού έργου.
δ) Άμεση έκδοση εγκυκλίων για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν.4530/2018.
Όπως αναφέρει, σε διαδικτυακή ανάρτηση η ΠΟΕΙΤΑ, η Ομοσπονδία απέτρεψε:
-Την κατάργηση της διάταξης που προέβλεπε ότι το ταξί μπορεί να μεταφέρει ασυνόδευτα.
-Αφαίρεση του άρθρου 58 από το νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού, με το οποίο καταργούνταν η τρίωρη ελάχιστη σύμβαση για τα οχήματα των τουριστικών καταλυμάτων και των γραφείων ενοικίασης αυτοκινήτων.