Τα νέα δεδομένα που φέρνει στη χώρα η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δημιουργούν νέες, σύγχρονες ανάγκες σε υποδομές.
Του Φώτη Φωτεινού
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η «τροχοδρόμηση» της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, η οποία φέρνει στο προσκήνιο έργα που μέχρι σήμερα παρέμεναν… μόνο στις σκέψεις και στους μακρόπνοους σχεδιασμούς των τοπικών αρχών.
Στο τραπέζι της συζήτησης επανέρχεται η δημιουργία δικτύου τραμ στην πόλη του Ηρακλείου, είναι ένα σενάριο που έχει εμφανιστεί στην πόλη εδώ και μια 20ετία.
Όμως η ολοκλήρωση, το 2026, του νέου διεθνούς αερολιμένα, σε απόσταση 30 – 40 χλμ. από το κέντρο της πόλης δημιουργεί νέες απαιτήσεις / ανάγκες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alstom Ελλάδος, η οποία, μεταξύ άλλων, μετέχει στην κοινοπραξία για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, Σταύρος Βλάχος εξέφρασε χθες το ενδιαφέρον της γαλλικής εταιρείας για τη δημιουργία ενός δικτύου τραμ – τρένου, το οποίο θα συνδέει το Ηράκλειο με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Όπως υποστήριξε, το έργο θα μπορούσε να υλοποιηθεί με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο χρηματοδοτεί έργα σταθερής τροχιάς.
Μάλιστα, σε πρόσφατη ημερίδα που διοργανώθηκε για το συγκεκριμένο θέμα στην Κρήτη προέκυψε το έντονο ενδιαφέρον των φορέων του νησιού, στο πλαίσιο και της οδικής σύνδεσης με το νέο αεροδρόμιο (η σύμβαση παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο δεν περιλαμβάνει δίκτυο τραμ / σιδηροδρόμου, αλλά μόνο τις οδικές συνδέσεις).
Σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, η ανάπτυξη ενός δικτύου τραμ / τρένου με ταχύτητες έως 120 χλμ. αποτελεί συνηθισμένη πρακτική σε αρκετές (περιφερειακές) ευρωπαϊκές πόλεις, ενώ εξετάζεται και στη Λευκωσία.