Την αρωγή της Επιτρόπου Μεταφορών Violeta Bulc για πιθανή ένταξη του νέου στόλου της ΟΣΥ στο πρόγραμμα Clean Transport Facility της ΕΕ έχει ζητήσει το υπουργείο Μεταφορών, όπως αναφέρει, σε συνέντευξή του στο metaforespress.gr, o διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Αναγνωστόπουλος.
Ο κ. Αναγνωστόπουλος επισημαίνει ότι οι προσλήψεις (500 οδηγοί και 200 τεχνίτες) έχουν εγκριθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και απομένει η υπογραφή τους από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ωστόσο κάποια κενά ενδέχεται, πρωτύτερα, να καλυφθούν με τη μέθοδο των μετατάξεων.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι δεν υπάρχει περίπτωση έξωσης από το Ελληνικό και αναφέρεται, λεπτομερώς, στις επιχειρησιακές επιδόσεις της εταιρείας για το 2016.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Πως έκλεισε το 2016 για την ΟΣΥ; Σε ποιο ύψος βρίσκονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές;
-Σύμφωνα με τους «Ευρωπαϊκούς Λογαριασμούς Πληρωμών», η ΟΣΥ έκλεισε με θετικό ισοζύγιο 147 χιλιάδων ευρώ, λαμβάνοντας συνολική κρατική επιχορήγηση 116 εκατ.
Αρχικά η επιχορήγηση ήταν 86 εκατ., αλλά στα τέλη του 2016 δόθηκαν άλλα 30 εκατ., λόγω οφειλών του υπουργείου Εργασίας στον ΟΑΣΑ, ο οποίος στην συνέχεια τα απέδωσε στην ΟΣΥ.
Τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών μειώθηκαν στα 87,3 εκατ., έναντι 97,3 εκατ. το 2015 και το σύνολο των λειτουργικών εξόδων στα 201,7 εκατ., έναντι 216 εκατ. το 2015.
Η παρούσα διοίκηση ανέλαβε καθήκοντα τον Ιανουάριο του 2016. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές έφταναν τα 100 εκατ., οι μεγαλύτερες εκ των οποίων στη ΔΕΠΑ και την ΕΚΟ.
Οι οφειλές παραμένουν σε αυτά τα επίπεδα, αναμένεται ρύθμιση από το υπουργείο Οικονομικών.
-Πέρα από τα οικονομικά στοιχεία, πως κύλησε η περσινή χρονιά στα επιχειρησιακά μεγέθη;
-Σε σχέση με το 2015, τα οχηματοχιλιόμετρα συρρικνώθηκαν πέρσι 3,04%, τα εκτελεσθέντα δρομολόγια κατά 1,66% και τα κυκλοφορούντα/διαθέσιμα οχήματα κατά 3,81%.
Επίσης, τα κυκλοφορούνται οχήματα στις ώρες αιχμής, τις καθημερινές, ανήλθαν 1.148, μειωμένα κατά 4,07%.
Αναφορικά με την επιβατική κίνηση, πέρσι διακινήθηκαν 339,6 εκατ. επιβάτες, έναντι 352,1 εκατ. το 2015.
-Χρήζει άμεσης ανανέωσης ο στόλος της ΟΣΥ; Υπάρχουν σκέψεις για κάτι τέτοιο;
-Η μέση ηλικία του στόλου φτάνει τα 12 – 13 έτη, δυστυχώς δεν εντάχτηκε πιθανή προμήθεια νέου στόλου στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
Επειδή είναι δύσκολο και χρονοβόρο να γίνει νέος διεθνής διαγωνισμός, το υπουργείο Μεταφορών επεξεργάζεται διάφορα σενάρια και μάλιστα, έχει ζητήσει την αρωγή της Επιτρόπου Μεταφορών της ΕΕ Violeta Bulc για πιθανή ένταξη του νέου στόλου στο πρόγραμμα Clean Transport Facility της ΕΕ.
Ο στόλος της ΟΣΥ αποτελείται από 2.378 λεωφορεία, από τα οποία 167 είναι ηλεκτροκίνητα. Τα τελευταία έχουν μέσο όρο ηλικίας 14,2 έτη, ενώ τα θερμικά (το μεγαλύτερο μέρος του στόλου) είναι 12,8 ετών.
Αυτό που αξίζει να τονιστεί είναι ότι όλα τα αυτοκίνητα που βγαίνουν έξω είναι ασφαλή.
-Σε τι κατάσταση βρίσκονται τα αμαξοστάσια της ΟΣΥ; Θα φύγετε από το Ελληνικό;
-Οι υποδομές της ΟΣΥ, είτε είναι παλιές και χρειάζονται αναβάθμιση, είτε είναι υπερσύχρονες, αλλά δεν συντηρούνται στοιχειωδώς.
Δεν υπάρχει περίπτωση έξωσης από το Ελληνικό, εκτός κι αν μας δώσουν άλλη έκταση, η οποία διαθέτει τις απαιτούμενες επιχειρησιακές και περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
-Τα τελευταία χρόνια ακούμε για εκατοντάδες προσλήψεις οδηγών και τεχνικών. Θα γίνουν ποτέ;
-Οι προσλήψεις (500 οδηγοί και 200 τεχνίτες) έχουν εγκριθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και απομένει η υπογραφή τους από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Κάποια κενά ενδέχεται, πρωτύτερα, να καλυφθούν με τη μέθοδο των μετατάξεων.
-Έχουν γίνει απολύσεις για πλαστά πιστοποιητικά;
-Στην ΟΣΥ διεξήχθησαν δυο παράλληλοι έλεγχοι: ο ένας για πλαστά απολυτήρια και ο δεύτερος για πλαστά διπλώματα.
Ο πρώτος είχε ως αποτέλεσμα την απόλυση, για πειθαρχικούς λόγους, 13 – 15 εργαζομένων, ενώ τα αποτελέσματα του δευτέρου δεν έχουν γίνει γνωστά.
Εξετάστηκαν 4.000 – 5.000 διπλώματα οδήγησης, ήρθαν επιθεωρητές από το υπουργείο Μεταφορών για διάστημα 4 – 5 μηνών.
-Τι γίνεται με τους μεγάλους διαγωνισμούς; Ποιος είναι ο κεντρικός σας σχεδιασμός;
-Είμαστε εναντίον των πρόχειρων διαγωνισμών, η στόχευσή μας είναι η διεξαγωγή μόνο μεγάλων διαγωνισμών, όπως για ανταλλακτικά και αναλώσιμα. Τώρα, τελείωσαν οι διαγωνισμοί του 2013 και του 2014 και επεξεργαζόμαστε την προκήρυξη νέων.