Να ενταθούν οι επενδύσεις σε αναγκαίες υποδομές για τη φόρτιση και τον ανεφοδιασμό λεωφορείων εναλλακτικής καύσης, ζητούν η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η Διεθνής Ένωση Δημόσιων Μεταφορών (UITP).
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Για το λόγο αυτό, προχώρησαν στην έκδοση κοινής ανακοίνωσης, μετά την πρόσφατη έγκριση της Οδηγίας για τα καθαρά οχήματα από την Κομισιόν.
Η Οδηγία για τα καθαρά οχήματα θέτει δεσμευτικούς στόχους για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων οχημάτων με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές σε καθένα από τα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ για το 2025 και το 2030. Εντούτοις, «χωρίς την απαραίτητη υποδομή, οι στόχοι αυτοί απλώς δεν μπορούν να επιτευχθούν», τονίζουν ACEA και UITP.
Η οδηγία για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (DAFI) -που έχει εγκριθεί ήδη από το 2014- θέτει σαφείς αλλά μη δεσμευτικούς εθνικούς στόχους για την δημιουργία σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού σε ολόκληρη την ΕΕ.
Δυστυχώς, σύμφωνα με τις ACEA και UITP, «η DAFI ήταν μια χαμένη ευκαιρία να προετοιμαστεί ο τομέας των δημόσιων μεταφορών για τη μετάβαση σε εναλλακτικά καύσιμα, καθώς δεν υπήρξε επαρκής πρόβλεψη για τα λεωφορεία».
Συνεπώς, η ACEA και η UITP παροτρύνουν τα κράτη-μέλη να αυξήσουν τα μέτρα στήριξης για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων για τα λεωφορεία και να προωθήσουν την αναθεώρηση της Οδηγίας DAFI.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κλιματική αλλαγή αποτελεί μείζονα πρόκληση, η οποία απαιτεί πρόσθετες προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τον τομέα των μεταφορών. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές λεωφορείων δεσμεύονται πλήρως να εκπληρώσουν την αποστολή τους», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert.
Ωστόσο, συμπληρώνει ότι «η έλλειψη υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στην αγορά λεωφορείων. Οι εθνικές κυβερνήσεις και η Κομισιόν πρέπει να αναλάβουν επείγουσα δράση για να επιλύσουν αυτό το θέμα».
Από την πλευρά του ο Thomas Avanzata, ανώτερος διευθυντής του ευρωπαϊκού τμήματος της UITP, τόνισε «Είναι σημαντικό τα κράτη-μέλη να ενημερώσουν τα εθνικά σχέδιά τους με την Οδηγία για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων (DAFI) και να δεσμεύσουν τις πόλεις τους και τις επιχειρήσεις δημόσιων μεταφορών ώστε να μπορεί να προγραμματιστεί η απαραίτητη υποδομή για συστήματα λεωφορείων χαμηλών εκπομπών».