Προσωρινή είναι η παραχώρηση τμήματος του τροχιοδρόμου του τραμ (επί της λεωφόρου Β. Όλγας, από το ύψος της Β. Κωνσταντίνου έως την οδό Όθωνος και επί της λεωφόρου Β. Αμαλίας), που σήμερα δεν χρησιμοποιείται, για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου, επισημαίνει – σε ανακοίνωσή της – η ΣΤΑΣΥ.
Η δημιουργία ποδηλατοδρόμου επί του τροχιοδρόμου του τραμ στο πλαίσιο της δημιουργίας του «Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας» έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς αρκετοί θεωρούν ότι «παραγκωνίζει» το τραμ.
Eπίσης, η ΣΤΑΣΥ σημειώνει ότι στα τέλη του καλοκαιριού και αφού υπάρξει μια σειρά μετρήσεων, θα ξεκινήσουν δοκιμαστικές διαδρομές του τραμ (χωρίς επιβάτες) στο τμήμα της οδού Καλλιρόης και στη συνέχεια – μετά από περίπου 3 μήνες – εκτιμάται ότι θα αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία του έως το Σύνταγμα.
H ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ
Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., ανταποκρινόμενη στο αίτημα του Δήμου της Αθήνας, αποφάσισε να συμβάλει στο σχεδιασμό της δημοτικής αρχής για την ανάπλαση του κέντρου της πόλης, παραχωρώντας προσωρινά τμήμα της γραμμής του Τραμ – που σήμερα δεν χρησιμοποιείται – για την δημιουργία ποδηλατοδρόμου, ενώ ταυτόχρονα εντείνει τις προσπάθειες για την επανέναρξη των δρομολογίων του Τραμ έως το Σύνταγμα.
Η ΣΤΑΣΥ έχει ξεκινήσει ήδη και εντείνει τις ενέργειές της για την επαναλειτουργία της κυκλοφορίας του Τραμ από τη στάση Κασομούλη στο Ν. Κόσμο έως το Σύνταγμα, η οποία διεκόπη τον Οκτώβριο του 2018.
Στο πλαίσιο των ενεργειών αυτών, η ΣΤΑΣΥ θα εγκαταστήσει άμεσα στην κοίτη του ποταμού Ιλισού, ειδικό σύστημα αισθητήρων που θα παρακολουθούν και θα καταγράφουν σε μόνιμη βάση και σε πραγματικό χρόνο τις όποιες παραμορφώσεις στη θεμελίωση του υπόγειου έργου.
Εκτιμάται ότι στα τέλη του καλοκαιριού και αφού υπάρξουν μια σειρά μετρήσεων, θα ξεκινήσουν δοκιμαστικές διαδρομές του Τραμ (χωρίς επιβάτες) στο τμήμα της οδού Καλλιρόης και στη συνέχεια – μετά από περίπου 3 μήνες – θα αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία του έως το Σύνταγμα.
Μέχρι την επανέναρξη των δρομολογίων έως το Σύνταγμα, η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αποφάσισε ότι το Τραμ, ως το κατ΄ εξοχήν φιλικό προς το αστικό περιβάλλον συγκοινωνιακό μέσο, μπορεί να συμβάλει στη μεγάλη αστική παρέμβαση που επιχειρεί ο Δήμος Αθηναίων με τη δημιουργία πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της πόλης.
Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε η προσωρινή παραχώρηση τμήματος του τροχιοδρόμου του Τραμ (επί της λεωφόρου Β. Όλγας, από το ύψος της Β. Κωνσταντίνου έως την οδό Όθωνος και επί της λεωφόρου Β. Αμαλίας) που σήμερα δεν χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου.
Στη σύμβαση μεταξύ της ΣΤΑΣΥ και του Δήμου επισημαίνεται κατηγορηματικά ότι ο χρόνος παραχώρησης θα είναι για τρεις μήνες, ενώ μετά την ολοκλήρωση των μετρήσεων, που προαναφέρθηκαν και πριν την επανέναρξη των δρομολογίων του Τραμ έως το Σύνταγμα, ο Δήμος της Αθήνας θα αποκαταστήσει πλήρως τη λειτουργικότητα του τροχιοδρόμου.