Την επιβολή εισφοράς 5% επί του συνόλου των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων που προκύπτουν από την εκάστοτε ισχύουσα απόφαση κομίστρου των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, της Δ.Ε.Α.Σ. ΚΩ και ΡΟΔΑ για την ανανέωση των λεωφορείων και την υλοποίηση έργων υποδομής αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ προβλέπει το άρθρο 39 του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση και τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών.
Επίσης, με το ίδιο άρθρο καταργείται η καταβολή της εισφοράς 1% για την ενίσχυση των ασθενέστερων ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και την εκπόνηση μελετών και έργων εκσυγχρονισμού των φορέων αυτών, που κατατίθετο, μέχρι την ισχύ του παρόντος, στον ειδικό λογαριασμό που είχε συσταθεί στο Νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (πλέον EUROBANK).
Άρθρο 39: Ρυθμίσεις θεμάτων ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. – Αντικατάσταση άρθρου 13 ν. 2963/2001
1.Το άρθρο 13 του ν. 2963/2001 (Α’ 268) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 13
Εισφορές Αστικών και Υπεραστικών ΚΤΕΛ
- Για την ανανέωση των λεωφορείων και την υλοποίηση έργων υποδομής αστικών και υπεραστικών Κ.Τ.Ε.Λ. και Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε., επιβάλλεται εισφορά πέντε τοις εκατό (5%) επί του συνόλου των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων που προκύπτουν από την εκάστοτε ισχύουσα απόφαση κομίστρου των αστικών και υπεραστικών Κ.Τ.Ε.Λ., Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε., της Δ.Ε.Α.Σ. ΚΩ και ΡΟΔΑ. Η εισφορά του προηγούμενου εδαφίου, ως εισφορά ειδικού σκοπού, δεν υπολογίζεται ως φορολογητέο εισόδημα και κατατίθενται σε τραπεζικούς λογαριασμούς που συστήνονται ειδικά για το σκοπό αυτό.
Ειδικότερα:
α. Ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) διατίθεται αποκλειστικά για την ανανέωση του στόλου, σύμφωνα με τις ειδικότερες ρυθμίσεις της παρ. 6 του άρθρου 12 του παρόντος.
β. Ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) διατίθεται με αποκλειστικό σκοπό τη χρηματοδότηση έργων υποδομής και εκσυγχρονισμού του Κ.Τ.Ε.Λ. ή Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε., ιδίως σταθμών ή πρακτορείων άφιξης και αναχώρησης λεωφορείων, σταθμών στέγασης και συντήρησης, μηχανοργάνωσης, κατασκευή εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης και πληροφόρησης κοινού. 47
γ. Τα ποσά των περ. α΄ και β΄ της της παρούσας δύνανται να χρησιμοποιούνται και για άλλους σκοπούς, οι οποίοι ανάγονται στην εύρυθμη λειτουργία του Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. ή Κ.Τ.Ε.Λ., λόγω αντιμετώπισης εκτάκτων συνθηκών και ταμειακών αναγκών. Οι εισφορές των περ. α’ και β’ της παρ. 1 κατατίθενται ανά τρίμηνο και το αργότερο εντός των επόμενων τριών (3) μηνών από τη λήξη του.
- Η εισφορά ένα τοις εκατό (1%) για την ενίσχυση των ασθενέστερων Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. και Κ.Τ.Ε.Λ. και την εκπόνηση μελετών και έργων εκσυγχρονισμού των φορέων αυτών, καταργείται και δεν αναζητείται, ως δικαιολογητικό, η καταβολή αυτής για τη χορήγηση των οικονομικών ενισχύσεων του άρθρου 12 του παρόντος.
- Εκκρεμείς οφειλές μηνιαίων καταβολών για τους συγκοινωνιακούς φορείς Κ.Τ.Ε.Λ., Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. και τη Δημοτική Επιχείρηση ΡΟΔΑ, που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση δόσεων, κατ’ εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 33 του ν. 4663/2020 (Α’ 30), θα συνεχίσουν να κατατίθενται στον ειδικό λογαριασμό εισφοράς 1% που έχει συσταθεί στο Νέο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, με ΙΒΑΝ GR8702606450000010200123896, κατ’ εφαρμογή της υπ’ αρ.. Β-οικ.7956/626/14/24-2-2014 (Β’ 449) κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος διατηρείται σε ισχύ, μέχρις ότου καταβληθούν όλες οι μηνιαίες οφειλές δόσεων από τους ανωτέρω υπόχρεους φορείς.
- Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής μιας δόσης από υπόχρεο φορέα της παρ.3, η ρύθμιση χάνεται και το συνολικό μη καταβληθέν ποσό της οφειλής εισπράττεται ως δημόσιο έσοδο κατά ΚΕΔΕ.
- Με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και ύστερα από προτάσεις των Ομοσπονδιών Π.Ο.Α.Σ. και Π.Ο.Α.Υ.Σ., διατίθεται, μέχρι εξαντλήσεώς του, στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ, τη Δ.Ε.Α.Σ. ΚΩ και ΡΟΔΑ, αναλογικά, το συνολικό συγκεντρωθέν ποσό στον ειδικό λογαριασμό της παρ. 3 του παρόντος , που συγκεντρώθηκε από τις εισφορές των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου όπως ίσχυε μέχρι την τροποποίησή του με το παρόν και ο οποίος διατηρείται σε ισχύ μέχρι την εξόφληση και της τελευταίας δόσης ρύθμισης των υπόχρεων φορέων.
- Με κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, καθορίζονται οι διαδικασίες για το κλείσιμο του ειδικού λογαριασμού εισφοράς 1% της παρ. 3, μετά την εξάντληση του συνόλου των πόρων αυτού.
- Κανονιστικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου όπως ίσχυε μέχρι την τροποποίησή του με το παρόν, καταργούνται.».