Η πορεία υλοποίησης έργων υποδομής της Θεσσαλονίκης, όπως το μετρό και το Fly Over, παρουσιάστηκαν σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΘ από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο.
Ο κ. Ταχιάος στην αρχή της τοποθέτησής του αναφερόμενος στο μετρό σημείωσε πως οι κατασκευαστικές εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί τον Ιούλιο, με εξαίρεση κάποια σημεία του σταθμού Βενιζέλου.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται δοκιμές του μετρό, η στελέχωσή του και τον Νοέμβριο θα εκκινήσει η λειτουργία της βασικής γραμμής.
«Το μετρό θα αλλάξει πολλά στην πόλη, θα φέρει ανατροπές. Είναι ένα έργο με πολύ μεγάλη σημασία για την εικόνα της Θεσσαλονίκης» σημείωσε ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε χαρακτηριστικά ότι θα «αλλάξει ο αέρας της πόλης με το μετρό».
Μετά από 8 μήνες από την έναρξη της βασικής γραμμής αναμένεται ότι θα παραδοθεί η επέκταση της Καλαμαριάς (5 σταθμοί) και συνολικά στο μετρό της Θεσσαλονίκης θα επιχειρούν 33 συρμοί.
«Το μετρό θα αναδιατάξει τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης» είπε ο υφυπουργός και επισήμανε ότι η διάνοιξη της οδού Ψελλού και ο σταθμός μετεπιβίβασης εκεί θα είναι έτοιμος με τη βασική γραμμή, ενώ θα προχωρήσει και η κατασκευή-διάνοιξη της οδού Πόντου στην Καλαμαριά, που θα εξυπηρετήσει την επέκταση του μετρό εκεί.
Ακόμη το επόμενο χρονικό διάστημα θα δημοπρατηθεί η σύνδεση του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ με το σιδηροδρομικό δίκτυο με την κατασκευή μίας διπλής γέφυρας, προκειμένου τα τραίνα να εισέρχονται στο λιμάνι επί υποστυλωμάτων και να καταργηθούν οι σιδηροδρομικές γραμμές επάνω στους δρόμους της περιοχής.
Όσον αφορά στο Fly Over, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι το έργο είναι απολύτως απαραίτητο, βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2027.
Για την εύρυθμη λειτουργία του Fly Over και τη σύνδεσή του με την υφιστάμενη περιφερειακή οδό έχει ληφθεί μέριμνα στα σχετικά σημεία, ενώ για μία ακόμη φορά ο κ. Ταχιάος είπε πως δεν πρόκειται να επιβληθούν διόδια στο Fly Over ούτε τώρα, αλλά ούτε και αργότερα.
Η “Εγνατία Οδός” θα έχει στις αρμοδιότητες της τη λειτουργία του Fly Over, το οποίο θα απορροφήσει ένα σημαντικό όγκο οχημάτων σε ημερήσια βάση χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν παρουσιαστεί ιδιαίτερα προβλήματα για την τουριστική κίνηση στην Κεντρική Μακεδονία εξαιτίας της κατασκευής του.