Σύμβαση για την παροχή υπερσύγχρονου ολοκληρωμένου συστήματος Μετρό, για τη Β’ Φάση της Circular Line της Ταϊπέι εξασφάλισε κοινοπραξία της Alstom με την ταϊβανέζικη εταιρεία παροχής τεχνικών και εργολαβικών υπηρεσιών CTCI από το Systemwide E&M Project Office Department of Rapid Transit Systems of Taipei City Government (SEMPO).
Mε εκτιμώμενη αξία στα 720 εκατ. ευρώ, το έργο αυτό για την πλήρως αυτοματοποιημένη (βαθμός αυτοματισμού 4) γραμμή του Μετρό της πόλης, σηματοδοτεί το δεύτερο ετοιμοπαράδοτο έργο της πρόσφατης κοινοπραξίας στην Ταϊβάν, μετά τη γραμμή Wanda-Zhonghe-Shulin.
Στο πλαίσιο της σύμβασης και με την αξία της να ανέρχεται σε πάνω από 430 εκατ. ευρώ[1], η Alstom πρόκειται επίσης να αναβαθμίσει το σύστημα σηματοδότησης της Α’ Φάσης της Circular Line[2].
H συμφωνία-πλαίσιο περιλαμβάνει δικαίωμα προαίρεσης για την προμήθεια του συστήματος της Γ’ Φάσης της γραμμής.
Η Β’ Φάση της Circular Line περιλαμβάνει ένα βόρειο και ένα νότιο τμήμα, τα οποία εκτείνονται σε 14,93 χλμ., με 12 υπόγειους σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο, και σε 5,73 χλμ. με 6 υπόγειους σταθμούς, αντίστοιχα.
Η Alstom θα είναι υπεύθυνη για την προμήθεια 29 πλήρως αυτοματοποιημένων συρμών Metropolis τεσσάρων βαγονιών, το σύστημα σηματοδότησης Urbalis 400 Communications-Based Train Control (CBTC), το σύστημα εποπτικού ελέγχου και συλλογής δεδομένων (SCADA) και τις θύρες αποβάθρας (PSD).
Η CTCI θα αναλάβει τις εργασίες επιδομής, την παροχή ρεύματος, τον εξοπλισμό αμαξοστασίου, τα συστήματα τηλεπικοινωνιών, και τα εκδοτήρια εισιτηρίων.
Το έργο περιλαμβάνει ακόμη την αναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος σηματοδότησης CBTC, κατά τις ώρες περιορισμένης λειτουργίας, ώστε να επηρεαστεί το ελάχιστο δυνατό η εξυπηρέτηση των επιβατών.
«Η συμφωνία με τη SEMPO αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στις διεθνώς αποδεδειγμένες και ποιοτικές υπηρεσίες μας στον τομέα της κινητικότητας και απόδειξη της σκληρής δουλειάς που έχει καταβάλει η ομάδα μας κατά τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, ώστε να γίνουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές της πρωτεύουσας της Ταϊβάν περισσότερο βιώσιμες.
Εδραιώνει, ακόμη, περαιτέρω τη θέση μας ως μοναδικό πάροχο υπηρεσιών σηματοδότησης για ολόκληρο το δίκτυο του Μετρό της Ταϊπέι.
Στο σύνολό του, το έργο αποτελεί παράδειγμα της δυναμικής της αγοράς της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού και στόχος μας είναι να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση στα περισσότερα τμήματα της αγοράς,» δήλωσε ο Ling Fang, πρόεδρος της Alstom για την περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.
Οι βιομηχανικές μονάδες της Alstom στο Taubaté της Βραζιλίας (τροχαίο υλικό) και στην Μπολόνια της Ιταλίας (σηματοδότηση) θα συνδράμουν το έργο αυτό, με την υποστήριξη των εγκαταστάσεων στο Bangalore της Ινδίας, στο Saint-Ouen, στο Le Creusot, στο Ornans της Γαλλίας και στην Ταϊπέι της Ταϊβάν.
Η διαχείριση του έργου και η ενσωμάτωση του συστήματος θα γίνει σε τοπικό επίπεδο, με την υποστήριξη του κέντρου ετοιμοπαράδοτου τεχνολογικού εξοπλισμού της Alstom.
Να σημειωθεί ότι, η γραμμή Circle Line της Σιγκαπούρης και οι γραμμές 1 και 2 του Παναμά συγκαταλέγονται στα επιτυχημένα έργα ολοκληρωμένων συστημάτων Μετρό της Alstom, με την τελευταία προσθήκη να είναι το Metro Route 2020 του Ντουμπάι, που εγκαινιάστηκε τον Ιούλιο του 2020.
[1] Το ποσό αυτό έχει καταγραφεί στο δεύτερο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2021/2022 της Alstom.
[2] Η Α’ Φάση ή αλλιώς το κεντρικό τμήμα της γραμμής, που καλύπτει 14 σταθμούς και ένα αμαξοστάσιο σε έκταση 15,4 χλμ., βρίσκεται σε λειτουργία από τον Ιανουάριο του 2020.