«Η έρευνα στον ΟΑΣΘ έδειξε πράγματα που δεν γίνονταν νομότυπα», δήλωσε, στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον οργανισμό για τις οποίες τόνισε ότι «το έχω ξαναζήσει αυτό στη Θεσσαλονίκη, ενώ οι εργαζόμενοι έχουν πρόβλημα με τον εργοδότη τους, διαμαρτύρονται στην ελληνική κυβέρνηση. Δε μπορεί να χρησιμοποιούνται οι εργαζόμενοι για πίεση στην κυβέρνηση. Τελείως τυχαία, το ίδιο γινόταν με το Μετρό».
Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημείωσε, ακόμη, ότι υπάρχει το παράδοξο στον ΟΑΣΘ «ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων να μην είναι απλοί εργαζόμενοι αλλά και μέτοχοι του οργανισμού» ενώ χαρακτηρίζει τον ΟΑΣΘ «το πραγματικό πρότυπο και παράδειγμα που δείχνει γιατί οι συγκοινωνίες πρέπει να είναι δημόσιες και όχι ιδιωτικές».
Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ αμφισβήτησε επίσης, το ύψος του χρέους του δημοσίου στον ΟΑΣΘ και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Εγώ πιστεύω το ακριβώς αντίθετο, μπορούν να το βεβαιώσουν οι υπηρεσίες αν υπάρχει αυτό το χρέος, γιατί πρέπει κάποιος να δει τι γινόταν τα προηγούμενα χρόνια και τι γίνεται αυτό το χρόνο, αν τηρείται η σύμβαση που υπάρχει μεταξύ του ΟΑΣΘ και του Δημοσίου».
Ο κ. Σπίρτζης έθεσε ακόμη ζήτημα για τη σύμβαση που έχει ο οργανισμός με το Δημόσιο, τονίζοντας ότι η έρευνα που έγινε από μικτό κλιμάκιο του υπουργείου Μεταφορών και του υπουργείου Οικονομικών για το 2010 η οποία, «Έχει συγκεκριμένα ευρήματα. Δείχνει πολλά πράγματα που δεν γίνονταν νόμιμα ή νομότυπα.
Εδώ έχει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα πλέον ,και το πρόβλημα είναι, αν η σύμβαση που υπάρχει τηρείται από τον ΟΑΣΘ, όλα αυτά τα χρόνια, την ακολουθούσε, πόσα ήταν αυτά τα χρήματα, πως γίνεται από το 1953 μέχρι τώρα, όποτε υπήρχε μια διαφορά και απευθυνόταν ο ΟΑΣΘ σε ένα διαιτητικό δικαστήριο που είχε ορισθεί, να κερδίζει πάντα.
Είναι πολύ παράξενο και αυτό το θέμα. Όπως επίσης είναι ανοιχτά και άλλα θέματα που περιλαμβάνονταν στην προηγούμενη σύμβαση που υπήρχε το 2001 και ξεχάστηκαν και αυτά, όπως και πολλά άλλα, στην ανανέωση της σύμβασης που έγινε το 2008».
Τόνισε δε, ότι «Αυτή τη στιγμή έχουμε δειγματοληπτικούς ελέγχους γιατί δεν έχουν δοθεί όλα τα στοιχεία, για να προχωρήσουν αυτοί οι έλεγχοι σε σχέση με τα ακίνητα που νοικιάζει και χρησιμοποιεί ο ΟΑΣΘ, οπότε πρέπει να συμπληρωθεί αυτή η έρευνα.
Πρέπει να μάθουμε επιτέλους ποιος είναι ο αριθμός των εργαζομένων, γιατί υπάρχουν πολλές αντιφάσεις από τα στοιχεία που δίνει ο ΟΑΣΘ ακόμη και το πόσοι δουλεύουν. Πρέπει να δούμε, αν οι μισθοί των εργαζομένων – μετόχων του ΟΑΣΘ είναι αυτοί που το ελληνικό δημόσιο πρέπει να καλύψει ως επιδότηση, δηλαδή δεν μπορεί να έχει ένα μισθό Α και επιδόματα 2Α που θα πληρώνει ο ελληνικός λαός τέτοια μισθοδοσία για τον ΟΑΣΘ κι ένα σωρό άλλα θέματα, παραλείψεις, ή νομικά ζητήματα, που κάνουν αυτή τη σύμβαση να μη στέκει καλά στα πόδια της».