«Επί ποδός πολέμου» βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, έπειτα από την ένταξη των ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ στο υπερ-Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων.
Του Φώτη Φωτεινού
Την Πέμπτη, 26 Μαΐου οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό και τραμ πραγματοποιούν γενικές συνελεύσεις, προκειμένου να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους. Μάλιστα, λεωφορεία – τρόλεϊ θα μείνουν ακινητοποιημένα από τις 11.00 έως τις 17.00 και μετρό – ηλεκτρικός – τραμ από τις 11.00 έως τις 16.00.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε ότι οι αστικές συγκοινωνίες δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, υποστηρίζοντας ότι «υπάρχει ένας πυρήνας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που συνειδητά και για άλλους λόγους, προσπαθεί να κάνει κινητοποιήσεις προκειμένου να εξυπηρετήσει συγκεκριμένες κομματικές σκοπιμότητες».
Σκόπιμη απαξίωση καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, άνω του 50% ο ανενεργός στόλος
Σκόπιμη απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών, με στόχο την ιδιωτικοποίηση, κατήγγειλαν, σε συνέντευξη Τύπου, οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ, Λεωνίδας Σκούλος υπογράμμισε ότι, εάν διαπιστωθούν περαιτέρω κινήσεις για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, οι αντιδράσεις θα είναι μεγάλες και πολυποίκιλες.
Παράλληλα, κατηγόρησε για εμπαιγμό το υπουργείο Μεταφορών, επιρρίπτοντας ευθύνες για την ένταξη των συγκοινωνιών στο υπερ-Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων.
Ο κ. Σκούλος σημείωσε ότι τυχόν ιδιωτικοποίηση θα επιφέρει αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, με «θύμα» τα κατώτερα στρώματα, περιγράφοντας, με μελανά χρώματα, την επιχειρησιακή κατάσταση των Οδικών Συγκοινωνιών.
Ειδικότερα, υποστήριξε ότι καθημερινά βγαίνουν στο δρόμο μόλις 850 – 900 λεωφορεία,έναντι συνόλου 2.100. Αυτό, διότι τα περισσότερα λεωφορεία είναι παροπλισμένα, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και φυσικά, οδηγών.
Αντίστοιχα, ο πρόεδρος των τεχνικών ΟΑΣΑ-ΟΣΥ Απόστολος Ραυτόπουλος, αφού κατηγόρησε τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη ότι «κοροϊδεύει τον κόσμο και τους εργαζομένους», τόνισε την τρανταχτή έλλειψη σε ελαστικά και μπαταρίες, καταγγέλλοντας ότι σκόπιμα οδηγούνται σε απαξίωση οι συγκοινωνίες για να ιδιωτικοποιηθούν.
Τέλος, ο πρόεδρος των εργαζομένων στα τρόλεϊ Νίκος Ξυδάκης υποστήριξε ότι μόλις 180 – 190 τρόλεϊ επιχειρούν καθημερινά, έναντι 450.