Σε δηλώσεις προέβη ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, αναφορικά με τη συζήτηση γύρω από την αναγκαιότητα λειτουργίας γραμμής τραμ και θαλάσσιας συγκοινωνίας στην πόλη, αφήνοντας αιχμές κατά της τοποθέτησης, στη Βουλή, του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου.
Όπως αναφέρει: «Εδώ και 15 μήνες αναφέρω σε κάθε ευκαιρία πως η ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένει απόλυτη προτεραιότητα: Η παράδοση σε λειτουργία της βασικής γραμμής δεν είναι το τέλος μιας υποχρέωσης προς τη Θεσσαλονίκη αλλά η αρχή ενός νέου κύκλου που θα κλείσει μόνο όταν υλοποιηθούν, -χωρίς χρονοτριβές και με σαφές χρονοδιάγραμμα- οι επεκτάσεις του τόσο προς τη δυτική πλευρά της πόλης, όσο και προς το Αεροδρόμιο, ώστε με ορίζοντα το 2040 να εξυπηρετεί το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος. Γιατί οι προσδοκίες της πόλης δεν καλύπτονται με την υπάρχουσα γραμμή του Μετρό.
Η πρόταση που καταθέσαμε για τη δημιουργία γραμμής τραμ και η λειτουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας όχι μόνο δεν φαλκιδεύει -όπως αφήνεται εντέχνως από κάποιους να εννοηθεί- την επέκταση του Μετρό αλλά αντίθετα, λειτουργεί συμπληρωματικά σε αυτό, ενισχύοντας τη βιώσιμη κινητικότητα και συμβάλλοντας παράλληλα στην αισθητική αναβάθμιση της πόλης.
Όσον αφορά στο μείζον ζήτημα της χρηματοδότησης του εγχειρήματος, είναι σαφές πως αναζητούνται ευρωπαϊκοί πόροι και δεν πρόκειται να επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως άλλωστε συζητήσαμε πρόσφατα σχετικά με τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολο Τζιτζικώστα.
Διεκδικούμε με συνέπεια για την πόλη αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες αντάξιες του μεγέθους και των προσδοκιών της, ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών άλλων ευρωπαϊκών πόλεων με ανάλογα πληθυσμιακά δεδομένα που διαθέτουν πάνω από δύο συγκοινωνιακά μέσα, όπως για παράδειγμα είναι οι Βρυξέλλες, η Λισαβόνα, το Ντίσελντορφ, το Ελσίνκι, η Βουδαπέστη ή η Πράγα.
Για τη Θεσσαλονίκη, δεν υπάρχουν τα χρονικά περιθώρια συμβιβασμού με τις χαμηλές απαιτήσεις αυτών που προκαλούν, υποστηρίζοντας πως η Θεσσαλονίκη δεν έχει ανάγκη από άλλα μέσα.
Βάζουμε τον πήχη ψηλά, γιατί αυτή είναι η συνειδητή επιλογή της πόλης. Είμαστε υπόλογοι μόνο στις προτεραιότητές της, σε ασφαλή απόσταση από μικροπολιτικά παιχνίδια εξουσίας που κρατούν την πόλη καθηλωμένη σε ένα μίζερο παρελθόν».
Η τοποθέτηση του Ν. Ταχιάου στη Βουλή
«Προτεραιότητά μας αποτελεί η επέκταση του μετρό στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη» τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Νίκος Ταχιάος στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Στράτου Σιμόπουλου, με θέμα: «Τραμ, θαλάσσιες συγκοινωνίες και στοά Αγίου Μηνά στη Θεσσαλονίκη».
Ο κ. Ταχιάος σημείωσε μάλιστα ότι αυτό το διάστημα γίνονται οι μελέτες της Ελληνικό Μετρό για τους σταθμούς και επειδή «αυτές αφορούν πολύ σημαντικούς δήμους της βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης, θα τύχουν διαβούλευσης μαζί τους. Αυτό θα γίνει στο αμέσως προσεχές διάστημα γιατί πρέπει και οι δήμαρχοι να ξέρουν σε ποια ακριβώς σημεία της πόλης τους, του Δήμου τους, θα χωροθετούνται οι σταθμοί και ποιες εκτάσεις αυτοί καταλαμβάνουν».
Για τα άλλα συγκοινωνιακά μέσα, ο κ. Ταχιάος είπε ότι «εγώ δεν τα αποκλείω, ούτε τα ευνοώ», επισημαίνοντας ότι οι αναγκαίοι πόροι «δεν είναι ατελείωτοι».
«Πρέπει να υπάρχει μία στρατηγική για την πόλη. Το υπουργείο θα έρθει και θα αποφασίσει πόσο εφικτό είναι, σε μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη να υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά συγκοινωνιακά μέσα, και πώς αυτά συνδυάζονται μεταξύ τους, εάν το τραμ είναι ανταγωνιστικό προς το μετρό και εάν πρέπει να είναι ανταγωνιστικό προς το μετρό. Αυτά θα συζητηθούν.
Είναι θέματα τα οποία θέλουν τον χρόνο τους. Οι πόροι, δεν είναι ατελείωτοι και αυτό πρέπει να το πούμε», υπογράμμισε ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε: «Ιδέες μπορεί να υπάρχουν πολλές. Οι πόροι όμως είναι συγκεκριμένοι. Και οι πόροι, σε πρώτη φάση, θα κατευθυνθούν όλοι προς τη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη».
Η δυτική Θεσσαλονίκη περιμένει το μετρό γρήγορα, τόνισε στην τοποθέτησή του ο ερωτών βουλευτής, σημειώνοντας και αυτός ότι «οι πόροι δεν είναι άπειροι. Δεν μπορούμε να μιλάμε για θαλάσσια συγκοινωνία στην πόλη, και κυρίως για τραμ ανταγωνιστικό του μετρό» είπε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Στράτος Σιμόπουλος.