Ο ηλεκτρικός ή αλλιώς, η γραμμή 1 του μετρό (Πειραιάς – Κηφισιά) «αλλάζει πρόσωπο».
Αυτή είναι η πρόθεση της ΣΤΑΣΥ, η οποία μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τους 14 συρμούς της 8ης παραλαβής (1983 – 1985), πρόκειται να προκηρύξει αντίστοιχους, επιμέρους διαγωνισμούς για τους συρμούς της 10ης και 11ης παραλαβής.
«Επόμενος στόχος είναι να ξεκινήσει ο επόμενος διαγωνισμός για τους συρμούς 10ης γενιάς και να τρέξουν οι επιμέρους διαγωνισμοί για την ανακαίνιση των συρμών 11ης γενιάς. Στόχος είναι, μέχρι το 2025, να έχει αλλάξει τελείως η εικόνα, αλλά και η λειτουργία του συνόλου του στόλου των συρμών», υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Χάρης Δαμάσκος στο 8ο Συνέδριο για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών.
Ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ αναφέρθηκε εκτεταμένα στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την αναβάθμιση των 14 συρμών της γραμμής 1 στην ισπανική CAF, σημειώνοντας ότι ο ανάδοχος καλείται να παραδώσει τους συρμούς πλήρως αναβαθμισμένους και ικανούς για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης.
Ενδεικτικά, το αντικείμενο του έργου, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
-την αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
-την αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
-διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
-ενίσχυση της ενημέρωσης των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
-τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED, κ.α.).
Ανατάσσονται και συρμοί του μετρό
Ο χρόνος παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου ορίστηκε στους 34 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης.
Ωστόσο, η παράδοση των συρμών θα γίνεται τμηματικά, με τον πρώτο ανακαινισμένο συρμό να παραδίδεται στους 19 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, άλλους 4 στους 25 μήνες, 5 ακόμη στους 30 μήνες και τους εναπομείναντες 4 στους 34 μήνες.
Το εν λόγω έργο αναμένεται να δώσει λύσεις στα διαχρονικά και συσσωρευμένα προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο στόλος των συρμών της γραμμής 1.
Λόγω της παλαιότητάς τους, οι συρμοί εμφανίζουν τεχνικές βλάβες, κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, ειδικότερα στα συστήματα κλιματισμού, γεγονός που οδηγεί στην προσωρινή απόσυρσή τους από την κυκλοφορία.
Επίσης, στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, όπως ανέφερε ο κ. Δαμάσκος, η εταιρεία έχει ήδη ανατάξει πλήρως 13 συρμούς από τους 29 που ήταν ακινητοποιημένοι, λόγω ανταλλακτικών. Μέχρι το τέλος του 2023, θα έχουν αναταχθεί πλήρως άλλοι 6.