Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, με την υπ’ αριθμόν 4/2017 γνωμοδότησή της, ενέκρινε τη διάθεση προσωποποιημένων καρτών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως γνωστοποίησε ο ΟΑΣΑ.
Η Αρχή, έπειτα από συμπληρωματική γνωστοποίηση του ΟΑΣΑ και αφότου εξέτασε το σύνολο των προϋποθέσεων που πρέπει να πληρούνται, ώστε η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, στο πλαίσιο του «Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου», να είναι σύμφωνη με το ισχύον νομικό πλαίσιο, εξέδωσε θετική απόφαση, στην οποία προσδιορίζονται οι σχετικές προϋποθέσεις.
Σχολιάζοντας την ανωτέρω εξέλιξη, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρης υποστήριξε ότι «η θετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα επιτρέπει στον οργανισμό την πλήρη ανάπτυξη της προϊοντικής βάσης του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου, το οποίο τυγχάνει ολοένα και μεγαλύτερης αποδοχής.
Πάγια πολιτική και δέσμευση του ΟΑΣΑ αποτελεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων, τόσο ως αξία καθεαυτή, όσο και σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που δίδονται από την Αρχή».
Καταργείται σταδιακά το χάρτινο εισιτήριο
Υπενθυμίζεται ότι με τα «έξυπνα» εισιτήρια και κάρτες καταργείται σταδιακά το χάρτινο εισιτήριο, το οποίο αντικαθίσταται από την ATH.ENA Card και το ATH.ENA Ticket.
Η ATH.ENA Card θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες και ετήσιες κάρτες, αλλά και τα μειωμένα και τα ελευθέρας.
Η εν λόγω κάρτα, η οποία θα αποτελέσει και το κύριο προϊόν κομίστρου του ΟΑΣΑ, θα είναι προσωποποιημένη ή απρόσωπη.
Η απρόσωπη κάρτα υποστηρίζει όλα τα είδη κομίστρου, μικρότερα της μηνιαίας κάρτας, καθώς και αποθηκευμένη αξία. Εάν χαθεί δεν αντικαθίσταται και δεν αποζημιώνεται.
Αντίστοιχα, το ΑΤΗ.ΕΝΑ TICKET ή αλλιώς, το πολλαπλό ηλεκτρονικό εισιτήριο προορίζεται κυρίως για τους μεμονωμένους και περιστασιακούς χρήστες, δηλαδή αυτούς που δεν χρησιμοποιούν συστηματικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, αποθηκεύοντας συγκεκριμένο αριθμό τύπων κομίστρου.