Την ικανοποίησή της εξέφρασε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) για την Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Μεταφορών και Τουρισμού αναφορικά με την ελάχιστη μίσθωση των επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκινήτων με οδηγό από τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων και εταιρείες και συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων.
Αναλυτικότερα, σε ανακοίνωση της, η Ομοσπονδία αναφέρει τα ακόλουθα:
“Με την υπουργική απόφαση για την ελάχιστη μίσθωση των Ε.Ι.Χ. (180€ για 3ωρη σύμβαση, 80€ για το μισάωρο), ολοκληρώνεται το μεγαλύτερο μέρος των υπουργικών αποφάσεων που απορρέουν από το Ν.4530/2018.
Τόσο ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης όσο και η πρώην υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, έμειναν πιστοί στο πλάνο ισονομίας που αφορά το νομοθετικό πλαίσιο των επιβατικών μεταφορών. Παρά τις αφόρητες πιέσεις που δέχθηκαν από την τουριστική βιομηχανία, κατάφεραν να μετατρέψουν το νομοθετικό έκτρωμα των Χατζηδάκη-Κεφαλογιάννη σε ένα σύγχρονο και σύνομο με τις ευρωπαϊκές οδηγίες πλαίσιο.
Από τώρα και στο εξής, κάθε Ε.Ι.Χ. που ασκεί επιβατική μεταφορά, υποχρεωτικά πρέπει να έχει 3ωρη σύμβαση με τον πελάτη, η οποία δεν μπορεί να χρεωθεί λιγότερο από 180€.
Η αντίστοιχη σύμβαση για τη νησιωτική Ελλάδα (πλην Κρήτης και Εύβοιας) είναι μισή ώρα, με ελάχιστη χρέωση 80€. Οι επιβατικές μεταφορές μπήκαν επιτέλους σε τροχιά εξυγίανσης και απόλυτης διαφάνειας. Τέλος στο μαύρο χρήμα της τουριστικής βιομηχανίας.
Σε ότι αφορά την τροποποίηση του άρθρου 12 του Ν.4530/2018 τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Κανείς άλλος πλην του ταξιτζή δεν μπορεί να εισπράξει το κόμιστρο, είτε αυτό είναι με μετρητά είτε με χρέωση της πιστωτικής κάρτας του πελάτη.
Η οικονομική συναλλαγή του ταξιτζή με οποιαδήποτε εφαρμογή οριοθετείται ξεκάθαρα στο άρθρο 75 του Ν.4607/2019.
Η εταιρεία (εφαρμογή) εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό παραστατικό (τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών) με την συνολική μηνιαία αμοιβή και ο συνεργαζόμενος αυτοκινητιστής καταβάλει το τίμημα στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας στη χώρα μας.
Οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία του νόμου, εντάσσεται σε επιχειρηματικές φαντασιώσεις και σε άνομες πρακτικές που κρατάνε οικονομικά δέσμιο τον ταξιτζή”.