Έκκληση να σταματήσει η φημολογία περί ματαίωσης του διαγωνισμού για την γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας απευθύνει, με σημερινή ανακοίνωσή του, ο Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ) που εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες ελληνικές τεχνικές εταιρείες.
Ο Σύνδεσμος τάσσεται κατά της ακύρωσης του διαγωνισμού, υπερθεματίζοντας την σημασία του για την οικονομία και απασχόληση στον κατασκευαστικό κλάδο.
«Ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας, ευρίσκεται επιτέλους μετά από 3 χρόνια στην τελευταία φάση του.
Μπορεί και πρέπει να ολοκληρωθεί με την κατάλληλη διαδικασία, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις και σε εφαρμογή των αποφάσεων των αρμοδίων Οργάνων, διασφαλίζοντας μεγάλα οφέλη για την ανάπτυξη, την εθνική οικονομία, την απασχόληση και την κοινωνία και συνεισφέροντας σοβαρά στην αντιμετώπιση των μεγάλων αναγκών της επόμενης της κρίσης ημέρας», σχολιάζει ο ΣΤΕΑΤ.
«Το έργο του Μετρό της Αθήνας που με την κατασκευή του ανταποκρίνεται σε μεγάλες κοινωνικές ανάγκες, μπορεί άμεσα να απασχολήσει μεγάλο αριθμό εργαζομένων, να ενισχύσει σοβαρότατα την κατασκευαστική δραστηριότητα και να τονώσει κυρίως αποφασιστικά την ταχεία ανάκαμψη και ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας», συμπληρώνει.
Σύμφωνα με στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου, από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας διαφαίνεται πως, ενώ το ΣτΕ αναγνωρίζει ελλείψεις στο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό, αποδεχόμενο συγκεκριμένες αιτιάσεις των δυο κοινοπραξιών – με βάση τις οποίες έκανε δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα – εντούτοις κάνει λόγο για πλημμελή τεκμηρίωση εκ μέρους της επιτροπής του διαγωνισμού και υποδεικνύει τα στοιχεία που χρήζουν διόρθωσης, ώστε ο διαγωνισμός να μπορέσει να περάσει στην επόμενη φάση, δηλαδή στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Στη συνέχεια, υπογραμμίζουν ότι, αν το ΣτΕ σε δυο μήνες κάνει και πάλι δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που οι εταιρείες πιθανότατα θα έχουν υποβάλλει, τότε η πολιτεία θα μπορεί να αξιολογήσει εκ νέου τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί.
Έτσι το τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει σημαντικά μέχρι τις αρχές του Ιουνίου, αφού όπως έδειξε η μέχρι τώρα εμπειρία, η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων δεν επηρεάζεται από το θέμα του κορωνοϊού και απαιτεί το πολύ δυο μήνες, χρονικό διάστημα που δεν μπορεί, όπως υποστηρίζουν, να θεωρηθεί ουσιαστική καθυστέρηση σε έναν διαγωνισμό που κλείνει ήδη 3 χρόνια.
Σημειώνεται ότι το έργο, ύψους 1,8 δις ευρώ, διεκδικούν οι κοινοπραξίες Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και Άβαξ – Ghella – Alstom.