Στις αρμοδιότητες του ΟΑΣΑ περιλαμβάνεται εφεξής και η απευθείας ανάθεση σε τρίτους ή η παράταση συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας ή η επιβολή της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε σχετικούς φορείς, ώστε να διασφαλίζεται η συνεχής παροχή επιβατικών μεταφορών στην περιοχή της αρμοδιότητάς του.
Τα παραπάνω επισημαίνονται σε σχετική τροπολογία του σχεδίου νόμου του υπουργείου Οικονομικών αναφορικά με τα μέτρα περιορισμού της φοροδιαφυγής.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την τροπολογία «Συμπληρώνεται το άρθρο 5 του Ν. 3920/2011 αναφορικά με τις αρμοδιότητες των συγκοινωνιακών φορέων στην Περιφέρεια Αττικής και προβλέπεται ότι, στις αρμοδιότητες του ΟΑΣΑ περιλαμβάνεται εφεξής και η απευθείας ανάθεση σε τρίτους ή η παράταση συμβάσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας ή η επιβολή της υποχρέωσης παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε σχετικούς φορείς, στο πλαίσιο λήψης έκτακτων μέτρων, το οριζόμενο χρονικό διάστημα κατ’ ανώτατο όριο, σε περίπτωση διακοπής των υπηρεσιών μεταφορών ή κινδύνου διακοπής αυτών, κατ’ εφαρμογή σχετικής ενωσιακής νομοθεσίας, για τη διασφάλιση της συνεχούς παροχής των επιβατικών μεταφορών στην περιοχή της αρμοδιότητάς του».
Επίσης, σύμφωνα με την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλείται, επί του κρατικού προϋπολογισμού, ενδεχόμενη δαπάνη από την επιχορήγηση του ΟΑΣΑ για την κάλυψη του πρόσθετου κόστους πραγματοποίησης του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΑ με απευθείας αναθέσεις σε τρίτους ή παράταση συμβάσεων, σε περίπτωση λήψης έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της διακοπής των υπηρεσιών ή κινδύνου διακοπής αυτών.
Η εν λόγω δαπάνη, το ύψος της οποίας εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (διάρκεια λήψη έκτακτων μέτρων, αριθμός και όροι αναθέσεων. συμβάσεων κ.λπ.), σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου, ανέρχεται, για το έτος 2023 στο ποσό των 3,2 εκατ. ευρώ περίπου και για το έτος 2024 στο ποσό των 50 εκατ. ευρώ περίπου.