Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι, παρά την άρνηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, για ανοιχτή δημόσια συζήτηση επί του θέματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ώστε να υπάρξει αναλυτική πληροφόρηση των πολιτών για τις θέσεις όλων των εμπλεκομένων φορέων στο θέμα, επιμένει στην αναγκαιότητα της τετραμερούς συνάντησης, έστω και τώρα.
Ο ΓΓ του Υπουργείου κ. Θάνος Βούρδας, η διοίκηση του ΟΑΣΑ και η ανάδοχος εταιρεία θα συναντηθούν αύριο, 3/11, με την Αρχή στη 1μμ στα γραφεία της.
«Επισημαίνουμε ότι, όπως ανακοίνωσε και ο ΟΑΣΑ, ο Οργανισμός ήταν έτοιμος (και το είχε δηλώσει στην Αρχή), τόσο για την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων, όσο και για την ταχυδρομική αποστολή των καρτών στους δικαιούχους, κάτι που οι γνωμοδοτήσεις της Αρχής δεν δέχονταν.
Ελπίζουμε , ότι έστω και τώρα, έστω και αργά, θα υπάρξει η ξεκάθαρη έγκριση για το αυτονόητο, η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί», αναφέρει το υπουργείο.
Αιχμές Ν. Μαυραγάνη κατά της Αρχης
Αιχμηρός για τη στάση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού χαρακτήρα, εμφανίστηκε σήμερα, με δηλώσεις του, ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, σχετικά με τη στάσης της στο θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως μετέδωσε το ΑΜΠΕ.
«Ή θα έχουμε την παρρησία των λόγων μας και θα τον τιμούμε -ειδικά δε όταν πρόκειται για μια ανεξάρτητη Αρχή- ή αλλιώς δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε», σημείωσε ο κ. Μαυραγάνης, αναφερόμενος στη νέα τοποθέτηση της Αρχής ότι δεν έχει εκφέρει αντιρρήσεις στην έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, μέσω ίντερνετ.
Ο υφυπουργός επικαλέστηκε γνωμοδότηση της Αρχής, από τις 30/1/2017, στην οποία υποστήριζε ότι θίγονται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, καθώς θα φαίνονται οι διαδρομές τους.
«Πέρα από τα νομικά ζητήματα, έγγραφα κλπ., εγώ ερωτώ ποιος σταμάτησε την υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, δεδομένου ότι ο ΟΑΣΑ είχε απευθυνθεί στην Αρχή από το φθινόπωρο του 2016», διερωτήθηκε ο κ. Μαυραγάνης.
Επισήμανε, επίσης, πως η Αρχή αρνείται να παραστεί στη συνάντηση (αύριο Παρασκευή) που έχει ζητήσει ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας ότι «η Αρχή δεν μετακινείται».
Ο κ. Μαυραγάνης υπογράμμισε ότι από την ερχόμενη Δευτέρα θα υπάρχουν, στα εκδοτήρια, κανονικά τα ηλεκτρονικά εισιτήρια μονής διαδρομής, ενώ μέχρι τότε οι πολίτες που έχουν παλιά χάρτινα εισιτήρια αχρησιμοποίητα, θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν. Τόνισε, επίσης, ότι σε 7 με 8 ημέρες θα έχει ομαλοποιηθεί πλήρως η κατάσταση με τις προσωποποιημένες κάρτες.
Έως τώρα έχουν εκδοθεί περίπου 180 χιλιάδες κάρτες και απομένουν περίπου 70 χιλιάδες. Επίσης, στα εκδοτήρια έχουν συγκεντρωθεί περίπου 10 χιλιάδες ανοικτοί φάκελοι για την έκδοση καρτών και γίνεται η επεξεργασία τους για να αποσταλούν οι κάρτες με το ταχυδρομείο.
Καταγγελίες εργαζομένων για τα προβλήματα στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου
Η διοίκηση του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ έδωσε, σήμερα, στα γραφεία της, στον Πειραιά, συνέντευξη τύπου για το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τα προβλήματα στην εφαρμογή του.
Ο Πρόεδρος του ΔΣ του Σωματείου Λευτέρης Ρενιέρης στην εισαγωγική τοποθέτησή του υπογράμμισε τα εξής στοιχεία, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Σωματείου:
«Τις τελευταίες μέρες, με την απαράδεκτη εικόνα στους σταθμούς, δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε ότι η μετάβαση από το χάρτινο στο ηλεκτρονικό εισιτήριο έγινε με μια διαδικασία, πρόχειρη και αποσπασματική.
Οι επιβάτες ταλαιπωρούνται σε ουρές με πολύωρη ορθοστασία, οι συνάδελφοι εκδότες εξοντώνονται αναγκαζόμενοι να εργάζονται πέραν του ωραρίου τους χωρίς διακοπή
Στην Ευρώπη το μεταβατικό διάστημα διήρκησε δύο ή και τρία χρόνια. Εδώ κάποιοι «θεώρησαν ότι μπορεί όλα να είναι έτοιμα σε μόλις 7 μήνες.
Από το Φεβρουάριο του 2016 διεκδικήσαμε να υπάρξει ενημέρωση, συνεργασία και συντονισμός διότι στηρίζουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Παράλληλα, μαζί με τους συναδέλφους μας εκδότες καταθέσαμε περισσότερες από 30 πολύ συγκεκριμένες επισημάνσεις/προτάσεις για διάφορα προβλήματα.
Καθώς βλέπαμε να μην επιλύονται τα προβλήματα προχωρήσαμε, προ ημερών, σε συνδικαλιστική δράση όχι για κάποιο συνδικαλιστικό/ συντεχνιακό αίτημα αλλά για να αναδείξουμε το θέμα, να αποτραπεί η ταλαιπωρία των επιβατών και η εξόντωση των συναδέλφων.
Σε αυτή τη κατάσταση το συνδικαλιστικό κίνημα δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια . Είναι ζήτημα ευθύνης. Υπερασπιζόμαστε τον επιβάτη και τις δημόσιες συγκοινωνίες και εκφράζουμε τους συναδέλφους μας.
Αυτή η κατάσταση έχει σοβαρές συνέπειες για τις δημόσιες συγκοινωνίες!
Μπορεί πρόσκαιρα να υπάρξει και να προβληθεί μια αύξηση εσόδων. Όμως, ο τελικός λογαριασμός έχει αρνητικό πρόσημο διότι:
-Οι δημόσιες συγκοινωνίες για μια ακόμα φορά υφίστανται τεράστια δυσφήμηση.
-Ο ΟΑΣΑ είχε προϋπολογίσει για το 2017 έσοδα από το ηλεκτρονικό εισιτήριο συνολικού ύψους 24 εκατομ. € (από 12 εκατ. € για την ΟΣΥ και τη ΣΤΑ.ΣΥ).
-Αυτά τα χρήματα ΔΕΝ θα έχουν εισπραχθεί. Ταυτόχρονα, υπολογίζεται ότι το 15νθημερο , που δόθηκε παράταση στην ισχύ των παλαιών καρτών απεριορίστων διαδρομών, θα υπάρξει απώλεια εσόδων έως 7 εκατομ. €.
-Με δύο λόγια η ΣΤΑ.ΣΥ θα έχει στο τέλος του χρόνου ένα πλασματικό έλλειμμα της τάξης των 19 εκατομ. € και κατά την ένταξή της στο Υπερταμείο θα εμφανίζεται ως μια ελλειμματική εταιρεία».