Τη σημασία της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, καθώς χτες παραδόθηκαν στο επιβατικό κοινό και οι τρεις τελευταίοι σταθμοί, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο, ανέδειξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ1.
«Υπολογίζουμε ότι θα μετακινούνται 130.000 άνθρωποι ημερησίως στους έξι σταθμούς της επέκτασης στον Πειραιά, γιατί όπως θυμάστε είχαμε παραδώσει και τρεις σταθμούς το 2020 σε λειτουργία. Επομένως το έργο αυτό στην ουσία βοηθά τον Πειραιά να γίνει μία πόλη πιο ανθρώπινη. Βοηθά πολύ στο να λύσουμε ένα έντονο, κορεσμένο, κυκλοφοριακό πρόβλημα, που έχουμε σε Αθήνα και Πειραιά», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Επανέλαβε ότι στο έργο αυτό συνέβαλλαν πολλές Κυβερνήσεις, σημείωσε όμως ότι επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες με τη σημερινή Κυβέρνηση. Υπενθύμισε πως το 2020 στο σταθμό του Πειραιά «δεν υπήρχαν ακόμη ούτε μπετά».
Ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για μία πολύ σημαντική στιγμή, καθώς όπως τόνισε: «Συνδέουμε το κέντρο της Αθήνας με το λιμάνι σε 20 λεπτά. Συνδέουμε το αεροδρόμιο με το λιμάνι. Χερσαίες, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές συνδέονται».
Ο ίδιος τόνισε ότι η Κυβέρνηση έχει ένα πολύ συγκεκριμένο σχεδιασμό συνδυασμένων και πολλών, διαφορετικών, έργων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Ανέφερε ότι εκτός από την ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, προχωρά η κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό, εκτιμώντας ότι οι αντιδράσεις αφορούν «μία μειοψηφία, όχι κατοίκων των Εξαρχείων, αλλά πέριξ των Εξαρχείων, οι οποίοι δημιουργούν προβλήματα».
Αναφέρθηκε επίσης στο σημαντικό έργο της υπογειοποίησης της Ηλιουπόλεως, που θα δώσει λύση για την οδική σύνδεση από το αεροδρόμιο και το κέντρο της Αθήνας προς το Ελληνικό. Αλλά και στην επέκταση της λεωφόρου Κύμης, που είναι μία επέκταση της Αττικής Οδού.
«Όλοι ξέρουμε ότι μπλοκάρει η Κύμης στην έξοδο της Μεταμόρφωσης. Αυτό το έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Άρα μιλάμε για ένα συνδυασμό και ενίσχυσης των μέσων σταθερής τροχιάς, αλλά και πολύ σημαντικών οδικών έργων, που πρέπει να γίνουν, γιατί αλλιώς η Αθήνα σε πέντε χρόνια θα έχει φτάσει σε ένα σημείο που δε θα υπάρχει επιστροφή».
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε επίσης ότι: «Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν ανακοινώνουμε ποτέ ένα έργο χωρίς χρονοδιάγραμμα και χρηματοδότηση. Δηλαδή δεν μπαίνουμε σε μία λογική να εγκαινιάζουμε μουσαμάδες. Δεν μπαίνουμε σε μία λογική να εξαγγέλλουμε κάτι και μετά να το εγκαινιάζουμε χωρίς να είναι ολοκληρωμένο. Και νομίζω αυτό το είδατε σήμερα: Κάναμε τα εγκαίνια, το μετρό δόθηκε στους χρήστες».
Δήλωσε επιπλέον ότι: «Αυτό που είδαμε σήμερα στον Πειραιά, είναι ένα πολύ μικρό παράδειγμα του τι θα δούμε στη Θεσσαλονίκη», επισημαίνοντας ότι στο σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου βλέπει κανείς ένα απίστευτο πάντρεμα μεταξύ του πιο σύγχρονου μέσου μεταφοράς και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
«Είναι ένα μουσείο αυτός ο σταθμός. Και πιστέψτε με, ο σταθμός Βενιζέλου και ο σταθμός Αγίας Σοφίας, που με τη βοήθεια των εξαιρετικών επιστημόνων του υπουργείο Πολιτισμού θα γίνουν στο τέλος του 2023, θα είναι μουσεία», πρόσθεσε.
Ο κ. Καραμανλής σχολίασε επίσης: «Θα σας πω κάτι που δείχνει την αλλαγή νοοτροπίας και κουλτούρας. Σήμερα στη Θεσσαλονίκη γίνονται δοκιμαστικά δρομολόγιο σχεδόν στο σύνολο από τα 12 χιλιόμετρα της γραμμής. Ξέρετε πόσο εύκολο θα ήταν στη ΔΕΘ να βάλουμε τον Πρωθυπουργό μέσα και να κάνουμε φιέστες; Δεν το κάναμε αυτό».