Την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την αναβάθμιση των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ προέταξε, σε τηλεοπτική συνέντευξη στο OPEN, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και η ασφάλεια των εργαζομένων αποτελεί το πρώτο μέλημα για το υπουργείο, τόσο με την αναδιάρθρωση των δρομολογίων, όσο και με την υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας του ΟΑΣΑ.
Όπως είπε ο υπουργός «το 70% των δρομολογίων είχαν μέχρι πρόσφατα συχνότητα από 20 λεπτά και πάνω», συμπληρώνοντας ότι «αυτό είναι απαράδεκτο. Για αυτό και ξεκινήσαμε μια αναδιάρθρωση κι έναν εξορθολογισμό των δρομολογίων, για να συμμαζέψουμε την κατάσταση και να κάνουμε συχνότερα τα δρομολόγια».
Κατά τον ίδιο, όταν ανέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ, ήταν στην κυκλοφορία μόλις 803 λεωφορεία. «Μέσα σε τρεις μήνες βγάλαμε στους δρόμους της Αθήνας, άλλα 100 οχήματα, ενώ συμφωνήσαμε και με τους εργαζομένους για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, για τις οποίες η δήθεν φιλική κυβέρνηση της αριστεράς τους κορόιδευε. Εμείς δεν τους κοροϊδέψαμε, λύσαμε το θέμα με τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και θέλω να ευχαριστήσω τους εργαζόμενους για αυτό».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι το 2023 θα χρειαζόμαστε 700 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη γι’ αυτό θα πρέπει να «γίνει σπρίντ για την προμήθεια αυτή».
«Τουλάχιστον το 1/3 από τα λεωφορεία πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα και τα υπόλοιπα με χαμηλούς ρύπους», σημείωσε ο υπουργός, ενώ ανέφερε ότι αυτό έχει άμεση σχέση και με το περιβάλλον αλλά και με την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών.
Τέλος, ξεκαθάρισε ότι αυτή η κυβέρνηση, όπως έχει δεσμευτεί και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών, αλλά επισήμανε ότι «πρέπει να λειτουργούν με σύγχρονο μάνατζμεντ».
Stop στα «σαπάκια» αυτοκίνητα
Αναφερόμενος στο θέμα της ανανέωσης του στόλου των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, ο κ. Καραμανλής, είπε ότι θα δοθούν κίνητρα για να μην έρχονται στην Ελλάδα τα λεγόμενα «σαπάκια», με τα γυρισμένα χιλιόμετρα, με τα οποία ταλαιπωρούνται οι ιδιοκτήτες τους, αλλά αυτοκίνητα 5ετίας.
«Αυτό θα γίνει με τη μείωση των δασμών – αφού τώρα είναι απαγορευτικό το κόστος εισαγωγής – ώστε να κυκλοφορούν αυτοκίνητα Euro5 και Euro6. Επίσης θα δώσουμε ώθηση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για του παλαιού τύπου απόσυρση, η οποία έχει δημοσιονομικό αποτύπωμα».
Τι μέλλει γενέσθαι στο Πάτρα – Πύργος
Τέλος, για τον οδικούς άξονες Πάτρα – Πύργος και τον ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Η προηγούμενη κυβέρνηση έλεγε παραμύθια της Χαλιμάς, ιδιαίτερα για τον οδικό άξονα της Κρήτης, αφού δεν υπήρχε ούτε χάραξη, ούτε μελέτες, ούτε και χρηματοδότηση».
«Όσον αφορά τον Πάτρα – Πύργος, το έργο ήταν έτοιμο να ξεκινήσει το 2015 και σήμερα θα είχε τελειώσει, αλλά οι κύριοι της αριστεράς ήθελαν να ευνοήσουν συγκεκριμένο εργολάβο. Ας μην προκαλούν λοιπόν. Σήμερα είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή επιτροπή, έτσι ώστε σε δύο μήνες να έχουμε δρομολογημένη λύση και το έργο να ξεκινήσει άμεσα. Δυστυχώς, προσπαθούμε τώρα να διορθώσουμε τα λάθη των περασμένων ετών».