Μετά από 28 χρόνια, η Αθήνα υποδέχτηκε και πάλι μετροπόντικα.
Αυτό αναφέρει, σε ανάρτησή του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σχολιάζοντας τις εργασίες για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας και την συναρμολόγηση του μετροπόντικα.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
«28 χρόνια μετά την άφιξη του πρώτου μετροπόντικα στην Αθήνα, ήρθε η στιγμή για το εργοτάξιο της Κατεχάκη να υποδεχθεί και πάλι το ένα από τα δύο μηχανήματα TBM, που θα χρησιμοποιηθούν για τη διάνοιξη της Γραμμής 4 “Άλσος Βεΐκου – Γουδή”.
Ξεκινάει λοιπόν με γρήγορους ρυθμούς, η συναρμολόγηση του νέου, υπερσύγχρονου μετροπόντικα που παραλάβαμε, ώστε στις αρχές του νέου έτους να αρχίσει το υπόγειο ταξίδι του στην Αθήνα.
Ο δεύτερος μετροπόντικας θα εγκατασταθεί αντίστοιχα στο φρέαρ του Άλσους Βεΐκου και τα δύο μηχανήματα θα “συναντηθούν” στον Ευαγγελισμό, έχοντας διανοίξει τη νέα σήραγγα, συνολικού μήκους 12,8 χιλιομέτρων.
Η Γραμμή 4 θα αλλάξει ουσιαστικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Πρωτεύουσας.
Προχωράμε λοιπόν με αποφασιστικότητα και προσήλωση, για να κάνουμε πραγματικότητα αυτό το τεράστιας σημασίας έργο για την Αθήνα», αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Τι σημαίνει για την Αθήνα η γραμμή 4 του Μετρό
Η γραμμή 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας και γι’ αυτό προβλέπεται η κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου, όπως είναι τα Εξάρχεια ή το Κολωνάκι.
Πρακτικά, σε 8 χρόνια, όταν πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο, αυτό θα σημαίνει:
- 340.000 επιβάτες,
- 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο,
- 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας,
- 318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, έχει μήκος 13 χιλιόμετρα.
Από το άλσος Βεΐκου, πάει στην Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή. Με 15 νέους σταθμούς, σε τέσσερις Δήμους.
Συνολικά, με τη γραμμή 4 του μετρό εκτιμάται ότι θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως και η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 τόνους/ημέρα.
Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM.