Αλλαγή συσχετισμών στον μεγάλο διαγωνισμό του υπουργείου Μεταφορών για την προμήθεια 650 νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Του Φώτη Φωτεινού
Οι εταιρείες Irizar και Van Hool αποσύρθηκαν από τον διαγωνισμό, όπως και η Iveco (από το 2ο και 4ο τμήμα, συνεχίζει στο 3ο, στο οποίο έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος), λόγω των πληθωριστικών πιέσεων.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς επαγγελματικού αυτοκινήτου, «το κόστος παραγωγής των λεωφορείων έχει αυξηθεί αρκετά, όταν κατατέθηκαν οι προσφορές ήταν άλλα τα δεδομένα».
Συγκεκριμένα, δεν ανανέωσαν τις προσφορές τους:
-Η Iveco στο δεύτερο και τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού,
-Η Irizar στο τέταρτο και πέμπτο τμήμα του διαγωνισμού,
-Η Van Hool στο τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού.
Πως συνεχίζεται ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία
Πλέον, ο διαγωνισμός συνεχίζεται ως εξής:
-Για την προμήθεια 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ, συνεχίζει η Industria Italiana Autobus. Τις επόμενες ημέρες θα ανοίξει η τεχνική προσφορά.
-Για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 43 εκατ. ευρώ, προσφορά κατέθεσε η IVECO.
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών, η IVECO ανακηρύχτηκε προσωρινός ανάδοχος με προσφερόμενη τιμή μονάδας 385.000 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. και, συνολικά, 38,5 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ.
-Για την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ, δεν ανανέωσαν την προσφορά τους, οπότε αποκλείστηκαν η Irizar, η Van Hool και η Iveco.
Στον διαγωνισμό απομένει η BYD, τις επόμενες ημέρες θα ανοίξει η τεχνική προσφορά.
-Για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 123,75 εκατ. ευρώ, δεν ανανέωσε την προσφορά της η Irizar, ενώ η BYD αποκλείστηκε στην τεχνική αξιολόγηση.
Στον διαγωνισμό απομένει η YUTONG και τις επόμενες ημέρες θα ανοίξει η οικονομική προσφορά.
Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι η ολοκλήρωση όλων των τμημάτων του διαγωνισμού εντός του Φεβρουαρίου και η αποστολή των συμβάσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Σημειώνεται ότι άγονο έχει κηρυχθεί το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού, τα 100 απλά υβριδικά αστικά λεωφορεία 12 μ., κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ, στα οποία δεν κατατέθηκε καμία προσφορά.