Νέες υποσχέσεις, για την προκήρυξη της γραμμής 4 του Μετρό, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 θα προκηρυχθεί στις αρχές του 2017.
«Το κύριο μέλημα μας είναι η δημοπράτηση νέων επεκτάσεων και νέων γραμμών του Μετρό και του Τραμ, ώστε να αποκτήσουν η Αθήνα και ο Πειραιάς ένα πλήρες δίκτυο. Η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία θα γίνει στις αρχές του επόμενου έτους και θα είναι το πρώτο τμήμα της γραμμής 4.
Πιστεύουμε ότι, μέσα στο 2017, θα δημοπρατήσουμε το υπόλοιπο της γραμμής 4, την επέκταση του Μετρό στη Δυτική Αθήνα και την επέκταση του Τραμ στους, αδικημένους από υποδομές, δήμους και γειτονιές του Πειραιά», υπογράμμισε ο υπουργός.
Η νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας (1,5 δις. προϋπολογισμός, 75% χρηματοδότηση από την ΕΤΕΠ και 25% από το ΕΣΠΑ) θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.
Σύμφωνα με παλαιότερο σχεδιασμό, το πρώτο τμήμα της γραμμής 4, θα περιλαμβάνει 11,7 χλμ. με 14 σταθμούς (‘Aλσος Βεΐκου – Γαλάτσι – Κυψέλη – Δικαστήρια – Λ. Αλεξάνδρας – Εξάρχεια – Ακαδημία – Κολωνάκι – Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Νήαρ Ήστ – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή).
Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως.
Παράλληλα, οι αέριοι ρύποι CO2 αναμένεται να μειωθούν κατά 279 τόνους ημερησίως στην ατμόσφαιρα της πόλης.
Ο χρόνος διαδρομής από το ‘Aλσος Βεḯκου ως το κέντρο της πόλης θα είναι περίπου 10 λεπτά και από την περιοχή του Ζωγράφου περίπου 5 λεπτά.
Για το δεύτερο τμήμα της γραμμής 4 (Γαλάτσι – Μαρούσι), ύψους 1,9 δις., θα υπάρξουν αλλαγές στους σταθμούς και στις εναλλακτικές παραλλαγές χαράξεων. Για το τμήμα αυτό, θα αναζητηθούν συνέργιες με ιδιώτες (παραχώρηση, ΣΔΙΤ).
Φ. Φωτ.