«Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τον τρόπο λειτουργίας της Uber και των εταιρειών διαμεσολάβησης αποτελεί – έστω και με μεγάλη καθυστέρηση – δικαίωση για τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί, όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και των συναδέλφων μας σε όλη την Ευρώπη», σημειώνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ).
Όπως τονίζει η Ομοσπονδία, σε ανακοίνωσή της, «Αυτό που ήταν ολοφάνερο (η άσκηση δραστηριότητας αστικής μεταφοράς) και συνιστούσε χαρακτηριστικό παράδειγμα αθέμιτου ανταγωνισμού επιβεβαιώθηκε πλέον και από την δικαιοσύνη.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατατάσσει τους διαμεσολαβητές, όχι στις εταιρείες της Κοινωνίας της Πληροφορίας όπως θα ήθελαν, αλλά σε αυτές που ασκούν υπηρεσίες μεταφορών.
Ως εκ τούτου, κάθε χώρα-μέλος της Ε.Ε δημιουργεί από μόνη της τους κανονισμούς για την αστική μεταφορά στο εσωτερικό της χώρας της.
Σε αυτούς τους κανονισμούς υπακούουν όλοι. Και οι διαμεσολαβητές οι οποίοι αποδεδειγμένα πλέον παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών».
Η ομοσπονδία σημειώνεται, ακόμη, ότι «Η απόφαση αυτή λύνει τα χέρια των ρυθμιστικών αρχών και των κυβερνήσεων όλης της Ευρώπης, αφού μέχρι σήμερα δεν μπορούσαν να αντιμετωπίσουν την χρήση σύνθετων φορολογικών δομών που χρησιμοποιούν οι διαμεσολαβητές, προκειμένου να στερήσουν από τα κράτη και τους πολίτες του ένα δίκαιο φορολογικό έσοδο.
Τώρα δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία και κανένας περιορισμός. Οι κυβερνήσεις θα μπορούν πλέον να κλείσουν τις “τρύπες” που ανακάλυψαν τα συστήματα φοροαποφυγής των διαμεσολαβητών και να εγγυηθούν ισότιμους όρους ανταγωνισμού προς όφελος πρώτα από όλα των πολιτών».
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί δηλώνει ότι έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στις ελληνικές ρυθμιστικές αρχές και ιδιαίτερα «στο υπουργείο Μεταφορών και στους Χρήστο Σπίρτζη και Νίκο Μαυραγάνη.
Είμαστε σίγουροι ότι το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί -αφού λάβει υπόψη του και την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου- μέσα από τις διατάξεις του, θα προέχει πρώτα από όλα το εθνικό συμφέρον και η εθνική οικονομία (αποφυγή εξαγωγής χρημάτων από την χώρα προς φορολογικούς παραδείσους) και θα σταματήσει τον αθέμιτο ανταγωνισμό με τον οποίο γιγαντώθηκαν διαμεσολαβητικές εταιρείες εις βάρος των αυτοκινητιστών ταξί.
Αυτό που ζητάμε από την Πολιτεία είναι να μπει τάξη στην “χιλιοταλαιπωρημένη” αγορά των επιβατικών μεταφορών και να αποκατασταθούν οι αδικίες που υπέστησαν επαγγελματίες,- οι οποίοι παράγουν πραγματικό μεταφορικό έργο- από αυτούς που με την δικαιολογία της διαμεσολάβησης και της διευκόλυνσης μεταφορικών υπηρεσιών ‘’κορόιδευαν’’ και μας και τη χώρα μας.
Φορολογική παρουσία στη χώρα μας, έδρα επιχείρησης στην Ελλάδα, νόμιμο εκπρόσωπο, δηλωμένα και έγκυρα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρίας διαμεσολάβησης είναι αυτονόητα πλέον.
Όποιος ασχολείται με την αστική μεταφορά (έργο που ανήκει στα δημόσια μέσα μεταφοράς) θα πρέπει να προσαρμοστεί και να σεβαστεί την ισχύουσα νομοθεσία».