Δεν αλλάζει τίποτα για τους συνεργάτες οδηγούς και τους πολίτες που χρησιμοποιούν την εφαρμογή της ΒΕΑΤ, υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Δρανδάκης, ο οποίος μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ1 και στην εκπομπή “Πρωινή βάρδια” στους δημοσιογράφους Κώστα Αλατζά και Μάνο Νιφλή, παρουσία του προέδρου του ΣΑΤΑ Θύμιου Λυμπερόπουλου.
Ο κ. Δρανδάκης ανέφερε ότι είναι «Fake Νews η ερμηνεία Λυμπερόπουλου για τον τρόπο πληρωμής των οδηγών ταξί».
Συνοπτικά, οι βασικές επισημάνσεις κ. Δρανδάκη ήταν οι ακόλουθες:
-Η νέα τροπολογία δεν αλλάζει τη λειτουργία της ΒΕΑΤ και τον τρόπο που οι πολίτες πληρώνουν ηλεκτρονικά για τις διαδρομές τους.
-Είναι Fake News η ερμηνεία περί απαγόρευσης χρήσης πιστωτικών/ χρεωστικών καρτών μέσω εφαρμογών.
-Δεν είναι αρμόδιος για να ερμηνεύσει την νέα τροπολογία του Νόμου ο κ. Λυμπερόπουλος.
-Δεν υπάρχει ενιαία προμήθεια για τις πλατφόρμες διαμεσολάβησης σε άλλες χώρες της ΕΕ, όπως ισχυρίζεται ο κ. Λυμπερόπουλος.
-Η ΒΕΑΤ έχει 7.000 οδηγούς συνεργάτες, ενώ ο κ. Λυμπερόπουλους εξελέγη από μόλις 2.500 μέλη στις πρόσφατες εκλογές του ΣΑΤΑ.
-Η ΒΕΑΤ φορολογείται στην Ελλάδα, σε αντίθεση με όσα διαδίδει ο κ. Λυμπερόπουλος.
-Σε όλους του ελέγχους που έχουν γίνει στη ΒΕΑΤ από την Πολιτεία δεν διαπιστώθηκε καμία παράβαση.
-Η ΒΕΑΤ έχει οδηγήσει τον κ. Λυμπερόπουλο στο δικαστήριο για παρόμοιες δηλώσεις του και έχει προσκομίσει στη δικογραφία όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν τη νόμιμη λειτουργία της.
Επομένως, ο κ. Λυμπερόπουλος τα έχει στη διάθεσή του, γνωρίζει πολύ καλά και συνειδητά συνεχίζει να ψεύδεται συκοφαντώντας την εταιρία.
-Συμπερασματικά, και οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί και οι πολίτες μπορούν να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες της ΒΕΑΤ, όπως έκαναν μέχρι τώρα.
H πρόσφατη ανακοίνωση της BEAT για την τροπολογία
Σε πρόσφατη ανακοίνωση της, η BEAT είχε σημειώσει τα ακόλουθα για την τροπολογία:
“Η ΒΕΑΤ από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της κινείται με γνώμονα την καινοτομία, τη νομιμότητα και τη διαφάνεια και, μάλιστα, έδωσε από νωρίς τη δυνατότητα στους πολίτες να μπορούν με ταχύτητα, αξιοπιστία και ασφάλεια να απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, πληρώνοντας για διαδρομές ταξί με την πιστωτική ή τη χρεωστική τους κάρτα.
Για αυτόν τον λόγο, η ΒΕΑΤ θεωρεί ευπρόσδεκτη τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, η οποία δεν επιφέρει απολύτως καμία αλλαγή στη χρήση πλαστικού χρήματος για τις συναλλαγές ανάμεσα στους επιβάτες που επιλέγουν τη ΒΕΑΤ για να βρουν ταξί και τους αυτοκινητιστές που συνεργάζονται μαζί της.
Η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (τροποποίηση της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του Ν.4530/2018) δεν έχει καμία επίπτωση στις δραστηριότητές της BEAT στην Ελλάδα.
Αντιθέτως, παραθέτει διευκρινίσεις επί διαδικαστικών θεμάτων που επιβεβαιώνουν ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας της ΒΕΑΤ σε πλήρη συμμόρφωση με την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή φορολογική νομοθεσία και τη νομοθεσία για τις υπηρεσίες πληρωμών- και δεν επιφέρει καμία άμεση αλλαγή ούτε στις σχέσεις της με τους συνεργαζόμενους αυτοκινητιστές, αλλά ούτε και στις νόμιμες υποχρεώσεις τους.
Είμαστε βέβαιοι ότι οποιαδήποτε άλλη αναφορά προς την αντίθετη κατεύθυνση δεν μπορεί παρά να είναι εσφαλμένη ερμηνεία του νόμου.
Η ΒΕΑΤ εφαρμόζει με συνέπεια τους νόμους της χώρας και θα συνεχίσει να δίνει διέξοδο στους αυτοκινητιστές των ταξί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τους, ακόμα και εάν αυτοί δεν διαθέτουν POS, σε απόλυτη συμμόρφωση με τη νομοθεσία”, επισημαίνεται.
Η πρόσφατη ανακοίνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ για την τροπολογία
Σύμφωνα με την ΠΟΕΙΑΤΑ, όσοι οδηγοί ταξί συνεργάζονται με εταιρείες διαμεσολάβησης, τύπου Beat, Taxiplon και Uber, οφείλουν να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75, με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:
Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:
Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία.
Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής.
Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης.
Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί.».
«Με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία.
Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια .
Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση», επισημαίνει η Ομοσπονδία.