Στη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) προχώρησε ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, μιλώντας στο σταθμό «Πρακτορείο FM 104,9».
Όπως είπε, «προφανώς και δεν πρόκειται να κάνουμε καμία ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ, εμείς ήμασταν που τον κρατικοποιήσαμε».
Αναφορικά με τις αντιδράσεις των εργαζομένων του Οργανισμού για την τροπολογία για τις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Μαυραγάνης διευκρίνισε «Λέμε ότι το εξωαστικό συγκοινωνιακό έργο καλό θα ήταν να το κάνει το ΚΤΕΛ, όπως εν πολλοίς το έκανε. Αν δεν δέχεται το ΚΤΕΛ -που θα δεχθεί- να υπεισέλθουν άλλα ΚΤΕΛ ή οι δήμοι που θα θέλουν να κάνουν το μεταφορικό έργο».
Για τις απεργίες των εργαζομένων σχολίασε ότι «δεν υπήρχε καν ούτε υποψία μίας διαφοράς. Αυτό γεννήθηκε ως μία ιδέα σε κάποιους από τους εργαζομένους, οι οποίοι διατηρούν κάποια συνδικαλιστικά οφίκια ακόμα, έχοντας την άποψη ότι έτσι ενδεχομένως να πιέσουν την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην εκκαθάριση του αμαρτωλού ΟΑΣΘ. Όμως, ο αμαρτωλός ΟΑΣΘ θα εκκαθαριστεί, θα περάσει στον ΟΣΕΘ και την ΑΣΥΘ».
«Οι θέσεις των εργαζομένων» διαβεβαίωσε ο κ. Μαυραγάνης, συμπληρώνοντας ότι «είναι εξασφαλισμένες πλήρως, εμείς τις εξασφαλίσαμε τις θέσεις αυτές».
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι «Προχωρά η διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, επειδή όμως προχωρά με κάποια βήματα, τα οποία έχουν ως εμπόδια μερικές δικαστικές κινήσεις που κάνουν οι παλιοί μέτοχοι, για να διασώσουν ό,τι μπορούν από τις δικές τους βλέψεις του παρελθόντος, γι’ αυτόν τον λόγο προβλέψαμε στη διάταξη ότι μπορεί από τώρα ο ΟΑΣΘ να μεταβιβάζει προς την ΑΣΥΘ ορισμένα κομμάτια από το έργο, το οποίο κάνει ο ΟΑΣΘ.
Θυμίζω ότι τόσο η ΑΣΥΘ που γεννιέται όσο και ο ΟΣΕΘ που επίσης γεννιέται είναι κρατικοί φορείς, δια νόμου. Άρα λοιπόν αυτό το οποίο θα γίνει εν τέλει με την ολοκλήρωση της εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, αρχίζει να γίνεται τώρα τμηματικά, δηλαδή να μεταφέρονται κομμάτια του ΟΑΣΘ προς την ΑΣΥΘ και τον ΟΣΕΘ, δια της τροπολογίας που ψηφίσαμε».
Σε άλλο σημείο της συνέντευξής του ο κ. Μαυραγάνης δήλωσε: «λέμε όμως επίσης -και εκεί πιάστηκαν για να κάνουν τον μεγάλο αγώνα κάποιοι- ότι μπορούν πράγματι στον ΟΑΣΘ, στην ΑΣΥΘ στον ΟΣΕΘ, σε όλους τους κρατικούς φορείς που ιδρύσαμε να συνεργάζονται με τα ΚΤΕΛ για τις εξωαστικές περιοχές.
Όλος ο νομός Θεσσαλονίκης, για να διαχειριστεί πλήρως το μεταφορικό του έργο θα πρέπει να μη γίνονται αλληλοεπικαλύψεις των δρομολογίων, δηλαδή να μην πηγαίνει το ίδιο λεωφορείο σε περιοχή που έχει πάει ήδη το προηγούμενο λεωφορείο και […] λέμε ότι θα πρέπει οι εξωαστικές περιοχές, το εξωαστικό πεδίο να διαχειρίζεται με διαφορετικό τρόπο από το αστικό πεδίο και όλα αυτά να συντίθενται με επάλληλες γραμμές, δηλαδή το ένα με ανταπόκριση του άλλου λεωφορείου».
Ερωτηθείς για την εφαρμογή κοινού ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ διευκρίνισε: «Είμαστε στη διαβούλευση και θέλουμε οπωσδήποτε να συνδέσουμε τις δύο μεγάλες πόλεις της Ελλάδας μεταξύ τους, για να μπορέσει ουσιαστικά να υπάρχει η ίδια διαχείριση του μεταφορικού έργου και εξυπηρέτηση των συνανθρώπων και από τη μία πόλη και από την άλλη χωρίς αλλαγή εισιτηρίου, γιατί το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι έτσι δομημένο, ώστε να είναι συμβατό με όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
Σχετικά με τη στελέχωση των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σημείωσε «Και ο ΟΑΣΑ και ο ΟΑΣΘ -εν τω μέλλοντι ΑΣΥΘ και ΟΣΕΘ- έχουν κενές οργανικές θέσεις. Η αναμόρφωση του οργανογράμματος της ΑΣΥΘ και του ΟΣΕΘ θα μας δώσει και τις τελικές κενές θέσεις που έχουμε Θεσσαλονίκη.
Στην Αθήνα τις γνωρίζουμε, έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία που χρειαζόμαστε για την έγκριση από το υπουργείο Ανασυγκρότησης των προσλήψεων».