Ως «έγκλημα» χαρακτήρισε την απόσπαση των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Μετρό Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Ειδικότερα, ο κ. Παππάς αναφέρθηκε στην απόφαση του ΣτΕ για το ζήτημα των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου, η οποία, όπως επισήμανε, δεν υποδεικνύει συγκεκριμένη λύση, απλώς ξεκαθαρίζει ότι η απόσπαση των αρχαιοτήτων δεν είναι παράνομη.
Ο κ. Παππάς τόνισε ότι «η απόσπαση κι επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων δεν είναι προς το δημόσιο συμφέρον», κάνοντας λόγο για ανυπολόγιστο όγκο βαρβαρότητας που χρειάζεται για να ξηλωθεί 1,5 στρέμμα αρχαιοτήτων, καθώς τα ευρήματα «πατάνε» στην παλιά Εγνατία.
«Θα είναι ένα έγκλημα σε σχέση με την αξία αυτού του μνημείου, θα οδηγήσει στην καταστροφή του. Ενώ θα υπάρξει και μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου», είπε.
«Η απόφαση του ΣτΕ δεν δεσμεύει προς τη μία ή την άλλη λύση», επανέλαβε ο κ. Παππάς, προτείνοντας να παραδοθούν οι 12 σταθμοί οι οποίοι είναι σχεδόν ολοκληρωμένοι, με την εκκρεμότητα της Βενιζέλου.
Εξάλλου, όπως σημείωσε, το 2015 οι πραγματοποιημένες δαπάνες του έργου ανέρχονταν στο 30-33% και το 2019 έφτασαν στο 75%.
«Θέλουμε να βλέπουμε συνεχώς τον εαυτό μας στο ρόλο της επισπεύδουσας αντιπολίτευσης», υπογράμμισε ο κ. Παππάς, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την προώθηση, παρά τις όποιες καθυστερήσεις, των έργων για τον ΒΟΑΚ, το Μετρό Θεσσαλονίκης και τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
Υπενθύμισε δε, ότι τον Ιούλιο του 2019 η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε διαγωνισμούς και συμβασιοποιημένα έργα άνω των 5,5 δισ. ευρώ, ενώ «ως το τέλος του 2019 θα φτάναμε, βάσει του προγραμματισμού μας, σε έργα ύψους 9 δισ. ευρώ» είπε.
«Ο τομέας των υποδομών μπορεί να αποτελέσει την ατμομηχανή της ανάπτυξης», ανέφερε ο κ. Παππάς προτείνοντας παράλληλα «να γίνουν οι υποδομές συμβατές με τις νέες απαιτήσεις που δημιουργεί η ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης».
Τέλος, αναφέρθηκε στα ζητήματα της χρηματοδότησης των έργων, στα δομικά προβλήματα του Τραπεζικού Συστήματος, αλλά και τις προκλήσεις του Ταμείου Ανάπτυξης, ενώ τόνισε ότι «ο τομέας των υποδομών μπορεί να γίνει ένας τομέας μεγάλων συγκλίσεων».